Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Östfronten post-Kursk.

Startat av BigPapaBear, 23 augusti 2012 kl. 15:46:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Tack för alla tips på Nordafrika-spel. Nu är nästa fråga: Bra spel på östfronten efter Kursk.

Jag har Baltic Gap och Hube's pocket. Sålde Bitter End. Fler tips?
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"http://boardgamegeek.com/boardgame/96238/army-group-narwa?

Går det att koppla ihop med Baltic Gap?  :D
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Drive to the Baltic från MiH.

Red Storm Over the Reich.

The Tigers are Burning

Varning för Kesselschlacht. Ja, allt som Perry Moore designat om du inte redan förstått det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

Ring of Fire (MIH)

Eastwall (MIH) omdiskuterat, men jag blev inte avskräckt.

Bold stroke av Jack Radey (Spearhead)

To the wolf´s lair (PWG)

Bitter end så klart... (Compass). Men jag har för mig att du redan testat det och inte var alls lika förtjust som jag blev.

Cherkassy (Decision). Alla gillar det inte, men jag tycker det är helt OK.

Küstrin/Seelow (6 angels). Finns en replay.

Och så Red Parachutes så klart! (AP). Det är ett enkelt system, men mycket slugt och bra och spelet är jättespännande. Kartan är helt OK, inte minst för AP, och brickorna är deras vanliga snygga. Du sam varit med ett tag vet ju att det finns en replay någonstans i källaren.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Kanev från S&T.

Och det är första gången jag sett någon REKOMMENDERA Eastwall!

Strv102r

Citat från: "Elias Nordling"Kanev från S&T.

Och det är första gången jag sett någon REKOMMENDERA Eastwall!

Kanev i S&T så klart! Glömde det då det skyms lite av red parachutes. Inget dåligt spel i det mindre formatet.

Eastwall är nog lite undervärderat, även om det tänjer ring of Fire systemet nästan till bristningsgränsen. Men bara nästan!

Förresten, ville inte du sälja Eastwall? Din marknadsföring är lite udda...
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Vad jag har hört är det ovinnbart för ena sidan, men du kanske inte använde den taktiken?

CiteraFörresten, ville inte du sälja Eastwall? Din marknadsföring är lite udda...

Lös denna kontrovers mellan mig och Ola, bilda dig en egen uppfattning! Ta chansen nu!

mängdrabatt om du köper Great Patriotic War samtidigt.

Mode

Citat från: "Elias Nordling"Kanev från S&T.
++

Den gamla versionen från PWG är lite kantigare. Vill även minnas att det fanns ett inte alltför pjåkigt spel som hette Kirovograd (3W).
Och, om man känner sig innovativ, så finns ju alltid Red Army (GDW).    :P
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.