Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Keren

Startat av Kanger, 17 oktober 2012 kl. 13:31:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Köpte precis  :up:

Här är en trevlig recension av spelet: http://boardgamegeek.com/thread/947722/ ... commentary
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Kanger

Hoppas du tycker om det!

Man kan förlora stort om man är oaktsam. Men om båda är observanta så slutar faktiskt de flesta partierna i draw. Håll koll på din och motståndarens korta supply line och när det är soft eller hard ZoC.

Jon

Tog mig i kragen och beställde detta precis!

Stefan Ekström

Jag rättade in mig i ledet och har gjort likaså.
Ser spännande ut.
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Stefan Ekström

...och idag anlände det....
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Jon

Det var kvickt! Väntar fortfarande på mitt.

Jon

Och idag dök det upp, snabb och billig affär! Hoppas inte att de tomma brickorna har någon funktion för de brickorna fick 2.5åringen att pilla med...

Kanger

Jag har förlorat stort både som italienare och Britt. Det gäller att ha koll på bägge sidors ZoC, vilka som är soft eller hard.

Hoppas ni tycker om det. Jag tyckte resultatet blev ganska småtrevligt och det har rätt hög replay value.

Kanger

Det vart ett fel i regel 2.3 när det trycktes. Det skulle framgå med bold och underline vilka som är support units och vilka som inte får gå in i berg. Tyvärr försvann det i trycket (suck och dubbelsuck). Turligt nog framgår det i texten senare.

Kanger

Nä, ratingen på BGG har precis halkat ner under 8.0 (7.98)  :(  Är det ingen här som har uppskattat spelet och som kan tänka sig att ge det ett hyggligt betyg?

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/137626/the-road-to-cheren

Elias Nordling

Jag uppskattade spelet mycket, men hänger inte på BGG.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jon

Jag har sedan innan gett det en rating på 7.5, alltså mellan
8 - Very good. Like to play, will probably suggest it, will never turn it down.
7 - Good. Usually willing to play

Jag ska ta och sätta upp det och spela igenom en gång till och se hur jag upplever det. Men det är ju inget dåligt betyg som det är.

Engelbrekt

Återvänder till denna lilla trevliga sak igen. Perfekt kvällslir för trött hjärna.

Britterna commandos infiltrerar i runda 2.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.