Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Simulating War av Phil Sabin

Startat av Elias Nordling, 7 november 2012 kl. 19:54:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag har fått ett recensionsexemplar av boken Simulating War av Phil Sabin. Förutom en hel del intressanta analyser kring krigsspel och värdet av konfliktsimulationer innehåller den dessutom åtta stycken spel som fungerar som illustrationer till bokens teser. Spelen är med krigsspelsstandard små, lätta och snabbspelade. Man får klippa och klistra ihop dem själv, eller skriva ut från nätet, eller ladda ner Cyberboardmoduler och spela digitalt.

Och så har jag fått ett recensionsexemplar till. Jag har alltså en över. Bortskänkes mot portokostnad. Någon som är intresserad? Ola, nåt för jobbet?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Doomfarer

Jag, jag, jag!

Om inte Ola behöver det för något vettigt förstås. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Strv102r

Det är givetvis högintressant för oss på taktiksektionen. Så länge det inte driver någon till självmord vore jag/vi väldigt tacksamma.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Paul: Driver det dig till självmord om jag donerar boken till försvarsmakten?

Doomfarer

Självklart inte, ge den till Ola.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

Så blir det.

Sten Ekedahl

Då ser vi fram emot två intressanta recensioner; en från Ola och en från Elias. :D
Wargames - Laborationer i historia

Andreas Lundin

Paul, du kan låna mitt ex när jag är färdig. Ganska bra bok faktiskt. Jag hade dock mer behållning av de mer vetenskapliga diskussionerna än av spelen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Gärna!
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

Boken postad, porto 60 kr :-/

Strv102r

Uppfattat! Tackar! Vidtar åtgärder.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

pelle

Jag tyckte Fire and Movement var rätt kul (provat solitärt några gånger) (och har en del utrymme för förbättringar). Gjorde egen primitiv grafik i stället för att använda originalet som var... ja, inte helt i min smak, kan vi säga (inte för att min alternativa version är något konstverk).

Tror jag laddade upp mina filer till Simulating Wars Google Group (eller om det är en Yahoo Group?).

Övriga spel har jag fortfarande inte provat. Läsvärd bok dock.

EDIT:

magnus lindström

Vilket slag är detta? Fantasia eller ett verkligt scenario?

pelle

Citat från: "magnus lindström"Vilket slag är detta? Fantasia eller ett verkligt scenario?

Det där är bara generiskt vk2-scenario på en karta som slumpas fram varje gång (men jag slumpade fram ett antal kartor på datorn och skrev ut i stället för att krångla med att lägga ut terräng-brickor på kartan).

magnus lindström

aha! tack för infon