Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2013

Startat av Delirium, 23 december 2012 kl. 15:28:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Det är ordnat! Blippspel Galore 2013 kommer att gå av stapeln 8-10 februari i Göteborg. Lokal blir gamla biograf Svea vid Sveaplan i Linnéstaden. Ingång sker genom porten till Sveagatan 29. Det finns plats för drygt 30 personer i en klart annorlunda miljö. :)

Vi öppnar cirka 14 på fredag eftermiddag 8 februari och slår igen portarna cirka 16 på söndag eftermiddag 10 februari. Det går inte att sova på plats.

Lokalen ligger centralt och är lätt att ta sig till med kollektivtrafik, hållplats Olivedalsgatan eller Linnéplatsen rekommenderas. Biltransport är lite klurigare, särskilt om man prickar rusningstrafiken på fredag, de bygger om en hel del i området. Dessutom är det inte helt lätt att hitta parkeringar men det går, se nedan.

För de som inte varit på Galore spelar vi en del tyngre krigsspel, men det förekommer även annat, såsom kortdrivet, block, med mera. I princip funkar allt även i brädspelsväg, vi är inte så kinkiga.

Pris blir max 100 kronor. Man behöver inte föranmäla sig på något sätt men det är kul om ni berättar att ni kommer. Sprid gärna ordet till de som eventuellt skulle kunna vara intresserade men inte ser forumet så ofta.

Det finns kyl och frys och utrustat kök för 30 personer, kaffebryggare, mikro. Det finns en plan på lagad middag på lördagkvällen, ihop med ett litet filmarrangemang för de som så önskar.

Alla besökare uppmanas se över sitt spelförråd om det finns titlar man kan tänka sig att sälja eller byta och vill ta med till Galore, en liten tradition med en begagnat-hörna när vi inte har några butiker att gå till.

/Björn

Stort tack till Monsieur Tresmoreux för att ha möjliggjort detta.

CiteraParkering - mer förslag:

Det finns hyfsat billiga (15 kr 8-18/8-15, 2 kr resten) parkeringar på gatorna i närheten (Seminariegatan, Carl Grimbergsgatan) och för den som kör budgetalternativ och accepterar en tiominuters stärkande promenad kan man sikta på backen vid Annedalskyrkan eller Änggårdsplatsen. Budgetalternativen ligger lite ensligt, att tänka på för de som inte vill ha sin bil där över en helg.

Länk till gatuparkeringar:

http://goteborg.se/wps/portal/invanare/ ... ingskarta/
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Klas Malmström

Citat från: "Delirium"Jag tror att det finns intresse för krigsspel vid den tidpunkten eller vad säger ni?
Arrange it and they will come.....   :)
Klas Malmström
Linköping

Andreas Lundin

Åh! Kul som fan. Jag är på!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Definitivt på.

Granlid

Jag börjar varmköra bilen...
Friendly fire isn't.

Maglica

Bra idé!
Robert Maglica

SebastianKalucza

Citat från: "Delirium"Detta är inte bortglömt men planeringen har fastnat lite i mellanled.

Ambitionen är att det ska bli ett Galore 2013, och gärna i anslutning till sportlovet, som är vecka 7 i Göteborg. Hvitfeldtska har tydligen höjt priserna så det letas efter alternativlokal.

Jag tror att det finns intresse för krigsspel vid den tidpunkten eller vad säger ni?

Björn

Annars kan jag säkert hitta en billig lokal i Umeå.... Tycker jag vore en bra idé  :oops:

Delirium

Kul att folk är intresserade, jag ska jobba vidare på att hitta en lokal av något slag, arrangemanget är ju i princip självgående bara vi har tak över huvudet.

Sebastian: kom till Göteborg!
Imperial Elegy
Space Empires

silversixx

Björn, kollat med Redbergsskolan? Larmar iofs på rätt tidigt :(

Delirium

Det har tillkommit förstärkningar som jobbar med frågan, och vi hoppas få svar idag om lokal. Det finns också reservalternativ. I princip tror jag vi kan garantera någon form av halvimproviserat arrangemang, frågan är bara vilken helg som passar bäst.
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Citat från: "silversixx"Björn, kollat med Redbergsskolan? Larmar iofs på rätt tidigt :(

Vi prioriterade väl bort den skolan förra året pga prishöjning och tidig stängning?
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Har dykt upp en riktigt bra lokal som jag ska kika på på måndag, låt oss hoppas att det funkar!
Imperial Elegy
Space Empires

ErikLj

Funkar det med datum ska jag nog försöka ta mig till Blippspel Galore.

Elias Nordling

Jag siktar på att komma. Både familjelogistik och dålig rygg är mindre problem nu. Återstår bara kräksjukesäsongen som reellt hot.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"Jag siktar på att komma. Både familjelogistik och dålig rygg är mindre problem nu. Återstår bara kräksjukesäsongen som reellt hot.
Glöm inte snöoväder av bibliska proportioner.