Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2013

Startat av Delirium, 23 december 2012 kl. 15:28:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

P-O Jönsson

Finns det ett datum bestämt?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Scipio

Jag är naturligtvis där när det är. Datumet är bra.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Traditionellt ligger det på sportlovet, som i år är vecka 7 här i Göteborg, och innebär i så fall antingen 8-10 eller 15-17 februari. Vilken av helgerna får bero på när vi kan ordna lokal.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Båda helgerna är bra, det är sista helgen i februari som är dåligt.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

CiteraGlöm inte snöoväder av bibliska proportioner.

Det hindrade ju mig däremot inte sist jag kom. tågresan hem tog åtta och en halv timme, men det var å andra sidan ett av mycket få tåg som över huvud taget gick.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Det var faktiskt episkt mycket snö. Som jag minns det körde vi dit i Andreas minimala bil med sommardäck på oplogade vägar.

Elias Nordling

Du minns fel, Andreas bil hade dubbdäck och gick som en caterpillar på oframkomliga vägar :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Det stämmer säkert, mitt minne baseras nog till stor del på hur mycket vi behövde ta sats för att klara den sista backen upp till Redbergsskolan.  :P

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraGlöm inte snöoväder av bibliska proportioner.

Det hindrade ju mig däremot inte sist jag kom. tågresan hem tog åtta och en halv timme, men det var å andra sidan ett av mycket få tåg som över huvud taget gick.
Du var väl den enda som kom fram med tåg? :)

Oavsett, jag är då allt lite sugen på att spela lite våldsamma multiplayer-spel som inte är en studie i att räkna hexagoner hela tiden för att optimera supply...

Delirium

Det är ordnat! Blippspel Galore 2013 kommer att gå av stapeln 8-10 februari i Göteborg. Lokal blir gamla biograf Svea vid Sveaplan i Linnéstaden, numera ombyggd, finns plats för drygt 30 personer i en klart annorlunda miljö.  

Jag återkommer med mer praktisk information, men boka in Galore, fredag eftermiddag 8 februari till söndag eftermiddag 10 februari.

/Björn

Stort tack till Monsieur Tresmoreux för att ha möjliggjort detta

(Har uppdaterat första posten med samma meddelande)

Klas Malmström

Citat från: "Delirium"Det är ordnat! Blippspel Galore 2013 kommer att gå av stapeln 8-10 februari i Göteborg. Lokal blir gamla biograf Svea vid Sveaplan i Linnéstaden, numera ombyggd, finns plats för drygt 30 personer i en klart annorlunda miljö.
Aj, aj, aj - jag hade kallt räknat med helgen den 15:e-17:e. Får se om det kan lösas.
Klas Malmström
Linköping

Andreas Lundin

Låter spännande. :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

P-O Jönsson

Aj då, då blir jag inte populär om jag skulle åka på det  :insecure:
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Delirium

Jag tänkte nog att det framgick att det inte var bestämt vilken helg det var men man kan ju alltid vara tydligare. I det här läget är jag nöjd bara med att vi lyckades få ihop något med så kort varsel, och lokalen är verkligen en höjdare. Hoppas att det går att lösa, Klas!

Klas Malmström

Citat från: "Delirium"Jag tänkte nog att det framgick att det inte var bestämt vilken helg det var men man kan ju alltid vara tydligare.
Det framgick nog men jag valde att feltolka det till min fördel.  :D

Men det kanske ordnar sig ändå - det är f.n. 80% klart.
Klas Malmström
Linköping