Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2013

Startat av Delirium, 23 december 2012 kl. 15:28:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

I norrländsk nomenklatur är avståndet mellan Gävle och Ö-vik "ett stenkast, högst två".
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"I norrländsk nomenklatur är avståndet mellan Gävle och Ö-vik "ett stenkast, högst två".
Precis!
Lika nära som Uppsala är till Stockholm.

Snowfox

Citat från: "silversixx"
Citat från: "Andreas Lundin"I norrländsk nomenklatur är avståndet mellan Gävle och Ö-vik "ett stenkast, högst två".
Precis!
Lika nära som Uppsala är till Stockholm.

Eller som mellan Stockholm och någon av kranskommunerna i rusningstid.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Engelbrekt

Hej Björn, verkar som att jag och Rikard här från forumet kommer upp till Galore.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Mycket bra! Samåkning kanske, eller åker ni kanske kollektivt?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Vi kör som det ser ut, men Rikard tar med sin familj på färden så vi behöver en bil till oss.

Andreas Lundin

Ok. Då spikar vi inget i det här läget.

Delirium

Citat från: "Engelbrekt"Hej Björn, verkar som att jag och Rikard här från forumet kommer upp till Galore.

Mycket roligt! Vi kanske kan få en liten förevisning av ditt spel till och med?
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

CiteraJag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Jag undrar om spelkonstruktören själv har någon aning om hur spotting-reglerna är tänkta att fungera.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag har inte haft problem med spottingreglerna, däremot är regelboken helt klart esoterisk. Har hört att det jobbas på en bättre konsoliderad regelbok.

Engelbrekt

Citat från: "Delirium"
Citat från: "Engelbrekt"Hej Björn, verkar som att jag och Rikard här från forumet kommer upp till Galore.

Mycket roligt! Vi kanske kan få en liten förevisning av ditt spel till och med?

Javisst jag kan ta med det.

Elias Nordling

Nu är ju inte jag den som ska rätta Göteborgare om Göteborgs geografi, men varken Hitta.se eller Google Maps känner till vare sig Sveaplan eller Biograf Svea i Göteborg. Har ni någon gatuadress?

aegneus

Gyllene Prag går bra i Google Maps.

Eller Sveaplans servicebutik, då är det ännu mer rätt...

Sveagatan 27

Slottskogens Vandrarhem är 3 kvarter bort för de som letar sådant.

Närmaste hotell.... Lilton, kanske?
IQsuites.com på samma address som Lilton.

Elias Nordling

Hittade hotellrum för 570 kr/natt på https://www.nordicchoicehotels.se/Comfo ... ty-Center/

aegneus

Runt Sveaplan är det för övrigt mycket fika och restaurangvänligt.

Frukost/fika på Le Pain Francais tvärs över gatan eller amerikansk kaloribombning på Egg&Milk i grannhuset är två bra varianter (för den som inte har hotellfrukost förstås).