Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Strategy & Tactics och World at War

Startat av Elias Nordling, 22 maj 2013 kl. 21:44:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Mina prenumerationer på tidningarna World at War och Strategy & Tactics håller båda på att löpa ut.

För World at War ser de närmsta numren ut som följer:

Dubno: Kul situation, men del tre i en serie med samma dåliga system som Guards tank på Kursk och Minsk 1944.

Nomhonhan: Del två i samma serie som Guadalcanal. Inga större fel på systemet, men valet av skala och segervillkor gjorde att spelet inte liknade verkligheten. Skulle kunna vara intressant.

Operation Shingle: Anzio med det halvusla Fire & Movement-systemet från Decision games folios.

Guards Armoured: Del två i samma serie som Grossdeutschland med direkt heluselt spelsystem.

Strike North: Hypotetiskt om Japan hade anfallit Ryssland 1941. Inte superspännande situation.

Winter Storm: Det FJÄRDE spelet i serien med samma dåliga system som guards Tank och Minsk!

Ingenting kan döda entusiasmen för en prenumeration som när man redan på förhand vet att fem av sex spel kommer att vara dåliga. Ingen förnyelse från mig. Synd, för jag gillar artiklarna.

Strategy & Tactics har däremot en serie spel som i mina ögon låter riktigt intressanta. Stilla Havskriget mellan Chile och Peru/Bolivia, Kärnvapenkrig på 50-talet, Star & Gallop (i en serie men med ett rätt bra system) och ett solitärspel på Goeben, bland annat. Den fortsätter jag att prenumerera på.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

pelle

Jag hade tills nyligen en digital prenumeration på de tidningarna. De lägger väl inte upp riktigt senaste numren så, men hyfsat nya. Man får artiklarna, men inte spelen.

Tyvärr har de varit väldigt långsamma med att lägga upp äldre nummer, så det känns inte som så stor anledning att fortsätta med den prenumerationen. Kanske återuppta den om något år när det borde ha dykt upp mer innehåll.

Doomfarer

Till skillnad från Battles Magazine får man i alla fall något för pengarna. :/
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on