Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bästa scenario i Musket and Pikes.

Startat av potjemkin, 24 juni 2013 kl. 08:49:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

potjemkin

Jag undrar kort och gott vilket scenario DU tycker är bäst...
I GMTS Musket and Pikes series.

MvH Potjemkin

Elias Nordling

Jag tycker spelat fungerar bäst i statiska situationer, så slagen i Under the Lily Banners som t ex Rocroi gillar jag bäst.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Jag tycker spelat fungerar bäst i statiska situationer, så slagen i Under the Lily Banners som t ex Rocroi gillar jag bäst.

Jag håller med Elias...
Rocroi (ULB) & Wittstock eller 2nd Breitenfeld (SFO)

Men generellt sett får jag numera i det närmaste kalla kårar över alla info-blippar i det här systemet. Det och jag har så svårt att fatta "galoppen" med systemet. Känns som jag gör (taktiska) fel hela tiden.
Det lutar faktiskt åt att jag kommer att överge hela serien efter nästa försök. Jag har utsett Ulf som personen som skall övertyga mig om M&P's vara eller icke vara i min framtida spelsamling.

:cry:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

potjemkin

Tack för era synpunkter. :)

Jag har spelat några scenarion då jag köpt de 3 första spelen i serien.
Tycker lite som ting. det känns som man gör taktiska missar. Men systemet är bra och framförallt kul att spela.

Potjemkin

Engelbrekt

2nd Newbury från TACW kommer högt på listan. Få turns, hög omspelbarhet, olika strategier kan väljas varje gång. Edgehill är ju också bra, det klassiska scenariot för att lära sig spelet.

Från ULB gillar jag Freiburg mest. Det hänger på håret varje gång vi spelar det vem som ska vinna scenariot.

I GAG är det överraskande nog Alte Veste som är min favorit. Vid en första anblick är det knepigt, men brukar bli spännande och blodigt.

Ju mer jag spelar serien desto mer uppskattar jag slag med mer terräng, något man först tyckte var jobbigt, som kanske märks av mina rekommendationer ovan. Det blir fler och intressantare taktiska val och dilemman.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

magnus lindström

Weimar fick väl slåss i en del krånglig terräng ;)