Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Last Chance of Victory SPECIAL PRE ORDER!

Startat av Pove, 1 juli 2013 kl. 10:34:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Pove

Dean Essig on CSW:  

Today, 150 years ago, 26 Jun 1863, Jubal Early took, terrorized, and left the little town of Gettysburg.

In a few days, we will be able to commemorate the Battle of Gettysburg itself, three days of bloodshed that determined the fate of the nation, 150 years ago.

In honor of that special anniversary, the Line of Battle Series' definitive regimental game on the battle, Last Chance for Victory, will go up for pre-order.

And not just in the usual way...

The pre-order page will open for orders with the first shot of the battle itself 150 years before. 0830 EDT (0730 ACW time) on July 1st. From that point on, you'll be able to make your pre-order at whatever time/day you'd like to personally memorialize with your copy of the game. Possibilities are endless, so that's up to your imagination... just be sure to add an hour to the historical time you are after to get modern Eastern Daylight Time.

You'll know proudly, forever, that your copy was ordered 150 years to the minute (give or take) when your chosen event happened.

Like any game, it will remain on pre-order after the time the guns fall silent, but I think it would be a great tribute to the battle for us to push the game over its mark before the close of the battle. As a personal favor to me, I'm asking for your order sooner rather than later.

Please help spread the word... we can do this and it will be fun to watch happen!

Getting the job done that hard and fast will decidedly help get the game into your hands to play sooner.

The game specific rules will be available for download on the pre-order page.

P-O Jönsson

Är det någon här som testat LOB? Är lite tveksam till att beställa ett 6 kartorsspel på Gettysburg måste jag säga. Speciellt som jag redan har två olika versioner i GBACW serien.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Scipio

Har förstått det som att det är endast fyra kartor och att det skickas med två extrakartor så man kan köra dag ett på endast en karta och samma sak med dag två om man inte ska köra hela kampanjen.
Har inte testat LOB ännu dock. Vet inte heller hur mycket man vinner på att skaffa nyutgåvan om man redan har This Hallowed ground som går att köra med LOB också.
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Citat från: "Scipio"Har förstått det som att det är endast fyra kartor och att det skickas med två extrakartor så man kan köra dag ett på endast en karta och samma sak med dag två om man inte ska köra hela kampanjen.
Har inte testat LOB ännu dock. Vet inte heller hur mycket man vinner på att skaffa nyutgåvan om man redan har This Hallowed ground som går att köra med LOB också.

Nej precis... och ändå var det svårt att hålla fingrarna i styr under det hysteriska preorderdygnet 1 juli.  
:oops:
Har klarat mig så här långt iaf.

Ang. LOB måste jag säga att det är ett betydligt lättare och roligare system än RSS. Jag kan rekommendera det. Jag har spelat ganska mycket under speltestperioden de senaste åren men också kört lite med NbH.

Roger, visst körde vi LRT-scenariot med LOB på Galore för några år sedan?

J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon

"Pre-orders needed: 450
Pre-orders taken: 497
Pre-order number reached!"

Verkar som deras, lite fåniga, kampanj gav resultat. Är lite sugen själv, känner att mina år av envist ww2-spelande i efterhand känns lite väl inskränkt och det är dags att gräva djupare i historien.

Scipio

Citat från: "tinG"Roger, visst körde vi LRT-scenariot med LOB på Galore för några år sedan
Nej jag spelade Battle for Normandy då, men jag kom förbi och glodde en del när du och Fanny (tror jag det  var) spelade.
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Citat från: "Jon""Pre-orders needed: 450
Pre-orders taken: 497
Pre-order number reached!"

Verkar som deras, lite fåniga, kampanj gav resultat. Är lite sugen själv, känner att mina år av envist ww2-spelande i efterhand känns lite väl inskränkt och det är dags att gräva djupare i historien.

Kan varmt rekommendera LoB. Om vi får till det kanske vi kan köra ett scenario ngn gång framöver.

Jonas
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Jag blir tokig på att Deans regelskrivande gått från "så här funkar det" till "när manometern är synkroniserad är ledaren operativ", men när spelet har 22 scenarior varav samtliga går att spela på en karta blir även jag sugen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

Citeramen när spelet har 22 scenarior varav samtliga går att spela på en karta blir även jag sugen

Om det är så kanske man skulle slå till......är det som Dean skriver nånstans att det är så väldigt snabbspelat det här systemet? Har försökt börja läsa LOB reglerna några gånger men tröttnar under slope/Crest/whatever harvandet.

Elias Nordling

Ja som sagt har han börjat skriva väldigt träiga regler som tappar all förankring med vad de simulerar. Det är alltså tå extrakartor. En rymmer all strid dag ett och en all strid dag 2 och 3. Samtliga 22 scenarior kan antingen spelas på hela spelplanen eller på specialspelplanerna, enligt Dean.

Elias Nordling

Jag fnissar förresten varje gång jag tänker på speltest-teamets smeknamn på spelet: LCV = Lee's Crappy Vacation.

P-O Jönsson

och helt plötsligt blev det lite svårare att hålla fingrarna från beställningsknappen.

tinG

Citat från: "Peojon"och helt plötsligt blev det lite svårare att hålla fingrarna från beställningsknappen.
Köp å sätt upp på FF  :up:
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Citat från: "tinG"
Citat från: "Peojon"och helt plötsligt blev det lite svårare att hålla fingrarna från beställningsknappen.
Köp å sätt upp på FF  :up:

Det kan dyka upp ett på FF oberoende - om det hinner komma. Har knappt några spel från inbördeskriget så frestelsen blev för stor.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

P-O Jönsson

Efter Mark Pitcavage's spärreld mot utseendet på kartorna var jag tvungen att kolla på None But Heroes, och han har nog rätt. Det är rätt fult med att grova svarta streck, och bruna färgtoner.
Hmmmmm