Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Ny karta till WIF...

Startat av Tommy Röhs, 20 oktober 2013 kl. 16:12:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

När nu äntligen WiF släpps som datorspel så kommer det också en ny spelplan!

http://wargamer.com/files/articles/3457/20131018040519.jpg

2.75 x 6.4 METER!

:ultra:

Elias Nordling

:shock:  :mrgreen:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

Fortfarande lika ful :(

Elias Nordling

Hurså, har du någon bild där man faktiskt ser hur kartan ser ut?

Tommy Röhs

hittade ingen annan bild...

Elias Nordling

Nej, inte LIKA ful. De ejakulerande fabrikspenisarna och hjärnsubstansen är borta.

Elias Nordling

Utgår från att spelet glatt struntar i distortioner pga mercatorprojektrionen, och att det kostar lika många förflyttningspoäng att gå från Narvik till Luleå som att korsa Afrika.

silversixx

Okej då. Den har gått från avskyvärd till mindre grotesk.

aegneus

CiteraPlayer's Manual Vol. 1 & Vol 2 (They cover the interface and gameplay of the officially licensed Matrix Games World in Flames  computer game forming a complete reference on how to play the game).  These are full color hardbound manuals totaling 552 pages, more comprehensive than any game manual we've done in the past!

The Rules as Coded (it follows the structure of the World in Flames as Written, providing a complete reference of the WiF rules as implemented in the officially licensed computer game. Players can also use this as a rule book for tabletop play).  This is also a full color hardbound volume totaling 192 pages and is an invaluable reference which gives you the entire combined Rules as Coded at your fingertips for computer or tabletop play

552 + 192 sidor?

Jag....tror inte jag vill spela det här spelet längre...

Elias Nordling

Harry Rowland, kungen av Complexity Creep :-)

Andreas Lundin

Kanske världens snyggaste regelböcker. Och jag kan säga att jag var skeptisk till dem innan jag såg dem. Vol.1 och .2 är mer att betrakta som tutorials i textform (det finns även en uppsjö videotutorials), medan den tredje boken är den såkallade RAC (Rules as coded). Har nu suttit många sena kvällar med en kompis och lirat och vi har upptäckt ett flertal buggar (spela inte hot-seat folks!). Ändå måste jag säga att det är en hit. Har du en gång lirat spelet kommer du ultrasnabbt in i datorspelet och det flyter på (alltså med monsterspelsögon sett).

Om någon (helst några) ägare till denna juvel är sugen(-na) kan vi kanske sätta upp ett Globar War och spela live?  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Hur stöttar det asynkront spel?

Andreas Lundin

det du menar är pbem?

inte alls.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East