Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2014

Startat av Delirium, 4 november 2013 kl. 22:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

I supreme commander tar det fyra månader att erövra Belgien. Paris faller i slutet av sommaren.  Konstiga advance after combat regler.

Andreas Lundin

Citat från: "aegneus"I supreme commander tar det fyra månader att erövra Belgien. Paris faller i slutet av sommaren.  Konstiga advance after combat regler.

Bränn avfällingen! 'The Cult of the New' skall ej ifrågasättas och 'människan skola spela tills tysken står utanför Moskva efter första vintern på Östfronten', som det står skrivet.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag är med Anders. The Supreme Commander kändes som ett playtest Kit med trevliga mekanismer men där ingen hunnit testa om man får någirlunda historiskt flöde på offensiver, diplomati, Nordafruka mm.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

andqui

Strålande arrangemang och ett extra stort plus till den formidabla maten Patrick!  :)

Än så länge har Unhappy King Charles och ett parti Age of Renaissance avhandlats. Frågan är vad man kan klämma in så här på sista dagen. Kanske ännu ett parti AoR, Here I Stand, Britannia, War of the Ring, Cuba Libre eller något annat kul...
Anders

Scipio

Tack Björn och Patrick för ett strålande trevligt arrangemang!
Hann med att spela:
- Unhappy King Charles
- Ett väldigt spännande parti Remember the Main
- Target Kiev
- Ett hysteriskt parti War of the Ring där en av höjpunkterna var när en Rohanhär ledd av Gandalf belägrade Baradur och nästan fick fästningen att falla innan de föll för ett Easterling-anfall från Gorgoroth...
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Tack till arrangörerna och till alla som dök upp.

Som vanligt var det oerhört kul och inspirerande att träffas.

Ses Lincon!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Håller med, supertrevligt som vanligt!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jon

Stort tack för ett riktigt trevligt arrangemang!

Patrick_T

GOG
GOGen receptet
"Galore Orientalisk Grytan", också kallade SMÖGEN, "SvärMors Örientalisk Grytan".
4 pers

400 g benfri kassler
50 g smör
2-3 tsk curry
1 pressad vitlöksklyfta
1 finstrimlad purjo
1 finstrimlad röd paprika, +1 grön
4-5 msk tomatpure
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
Portvin
Salt
Peppar

- Skär kassler i tunna fina strimlor, fräs, smöret med curryn, vitlöken, purjon och paprika tills grönsaker mjuknar.
- Tillsätt tomat puren och vispgrädden och låt koka ihop något.
- Rör i creme fraichen. Smaka av med portvin, salt och peppar.
- Låt allt bli ordentligt genom varmt.
- Servera kokt ris och grönsallad till.
För Galore multiplicera kvantiteter med 7, och våga riskera fingrarna under flera tusen kniv huggen under 2,5 timmar ... :cry: ... Och glömmer inte starta riskokaren ...  :oops:

Andreas Lundin

:up:

Scipio

Tack för receptet, grymt gott var det, yum, yum.   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Kanger

Men, var är alla fotona?  :o

ErikLj

Även jag vill passa på att tacka för ett utmärkt arrangemang och en väldigt god lördagmiddag. Det enda som ställde till trassel var SJ, inte mitt fel, och spårvagnarna, mitt fel.

Jag spelade
The Dark Valley, 1 1/2 GT av 44. Verkar vara ett bra, och stort, östfronspel som jag gärna spelar igen
Remember the Main. Kul gamling som med enkla regler som gör ett spännade spel. Förlorade stor efter Havanna föll. Måste ge Spanska flottan och armén ett nytt försök när tillfälles ges.
Road to Kiev. Lite, enkelt och snabbspelat men med tillräckligt med val och hot för att bli ett bra spel. Oavgjort.
Clash of Giants II, Galicia. Östfronten 1914. Bra segervilkor ger ett dynamisk spel där båda sidor anfaller och försvara sig. Vann

Återkommer nästa år!

/Erik

Delirium

Kul att tillställningen uppskattades, och vi har redan pratat om att köra igen nästa år på samma sätt så det är bara att rikta in sig på Galore 2015. Tack till Patrick som gör konventet möjligt!

Personligen blev min helg förmörkad av sjukdom på hemmafronten vilket dels gjorde att min fysiska närvaro var mindre än planerat vilket gick ut över Davids och mitt Unhappy King Charles-parti på fredagen; men även min mentala närvaro var något (ännu?) lägre än vanligt.

Vi ses på Lincon!

Björn
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Engelbrekt

Tack för  ett trevligt arrangemang. Höjdpunkten var, förutom att få sätta upp mitt überstora Red Winter, som Roger skrev då både Rohan och Gondors hela arméer bröt upp och marscherade mot fiendeland. Det gick nästan! Kul.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.