Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2014

Startat av Delirium, 4 november 2013 kl. 22:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Lite mer praktisk info. Det visar sig att det är en liten förändring från förra gången, man går numera in via porten Sveagatan 29 som är i hörnet Sveagatan/Olivedalsgatan. Man kan först försöka med ringklockan till "Brf Föreningslokal". Om ingen svarar ringer man i första hand till Patrick, 0706-290345. Det är bara han som har nyckel till lokalen, som alltså är hyrd av honom hos hans bostadsrättsförening. I andra hand kan man ringa till mig, 0736-733097, men jag har alltså ingen nyckel.

Vi ska försöka vara tydligare i år med när vi tänker oss att vi startar på morgnarna. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

aegneus

Citat från: "Elias Nordling"Just idag är jag sjuk som en skabbig räv. Vi får se om jag hinner krya på mig i tid.

Aj aj aj då. 60 timmar kan ju räcka att bli frisk på...

Andreas Lundin

Jag drar visst upp redan imorrn (om inte det skånska ovädret/SJ hindrar mig). Någon som har något skoj förslag på aktivitet under torsdag och halva fredag? Finns det en spelbutik i Götet som saluför GMTs titlar?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

andqui

Citat från: "Andreas Lundin"Finns det en spelbutik i Götet som saluför GMTs titlar?

Den enda butik jag känner till i Göteborg som kan ha GMT-titlar är "Spel i Focus" i Gårda. Möjligtvis kan SF-bokhandeln ha ett och annat förskrämt ex men i övrigt finns nog mycket att önska.
Anders

SebastianKalucza

Citat från: "Andreas Lundin"Jag drar visst upp redan imorrn (om inte det skånska ovädret/SJ hindrar mig). Någon som har något skoj förslag på aktivitet under torsdag och halva fredag? Finns det en spelbutik i Götet som saluför GMTs titlar?

Du borde komma till Umeå, massa butiker med krigsspel här  :D

Andreas Lundin

:D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Citerasmittar du kan du stanna hemma förstås!

Ingen fara, inkubationstiden verkar vara tre dygn ;-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Citat från: "Andreas Lundin"Jag drar visst upp redan imorrn (om inte det skånska ovädret/SJ hindrar mig). Någon som har något skoj förslag på aktivitet under torsdag och halva fredag? Finns det en spelbutik i Götet som saluför GMTs titlar?

Spelar du Flames of War har wizard ett arr på torsdag kväll.

Engelbrekt

Jag är fortfarande fri för spel lördag dag och kväll om någon vill lira något, eller behöver inhoppare till något spel. Lirar vad som! Lista på förslag finns ovan i tråden.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Elias Nordling

Mår bättre i dag, så prognosen att jag kommer är god.

Elias Nordling

dessutom vill jag ju inte göra min äldste son besviken, han tycker det är jättespännande att jag ska vara bortrest över helgen! Han brukar inte alls vara lika entusiastisk när mamma ska resa bort :-)

ErikLj

I morgon, fredag, hoppar jag på tåget mot Göteborg och Blippspel. Har Gods and Generals samt Homeland som filmunderhållnigg och Häggs bok om påvarna som tåglitteratur.

Är inbokad på The Dark Valley för fredag och Remember the Main med start lördag. Övrig tid obokad.

Utöver ovanståend tänkte jag ta med War&Peace, Clash of Giants II samt någon låda och några tidningspel till. Hela samlingen finns här: http://www.boardgamegeek.com/collection/user/ErikLj

Kolla gärna och jag kan ta med för spel.

Vi ses på fredag!
Erik

Andreas Lundin

Efter att ha läst Supreme commanders regler så känner jag mig taggad.

Har inte riktigt de farhågor som luftats. Det är ju lite 'light' så man får räkna med abstraktioner och knöligheter med historiciteten.

Jag ser också fra emot att se the dark valley i aktion. Det spelet finns på min att-bevaka-lista.

För att inte nämna hur trevligt det ska bli att träffs!

Jon

Jag har förlorat fredagens motspelare till farsoten, förmodligen tyfus. Någon som vill planera något till senare idag, eller något multispelarspel som behöver fler spelare?

Kan plocka med mig spel om någon vill låna:
http://www.boardgamegeek.com/collection/user/Vildmark

Dyker i vilket fall upp med ett glatt humör, spelande löser sig alltid!

ErikLj

Första dagen av Galore avklarat. Spelade The Dark Valley som var skoj. Kom 1 1/2 GT av 44.

Idag lördag och Remember the Main när jag väl lärt mig åka spårvagn.

Utmärkt arrangemang.

Erik