Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2014

Startat av Delirium, 4 november 2013 kl. 22:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

:lol:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Nu när allt är klart för Galore så borde man se vad som ska spelas.  
I vanlig ordning så har jag en önskelista, helst skulle jag köra något i Normandie det är ju 70 år sedan snart men det finns mycket annat intressant också.   :)

Canadian Crucible: Brigade Fortress at Norrey
The Killing Ground (Overlord: D-Day and the Beachhead Battles)

The War: Europe 1939-1945
The Blitzkrieg Legend
Hurtgen: Hell's Forest
Epic of the Peloponnesian War
La Révolution française: La patrie en danger 1790-1796
Rossyïa 1917
"Randomization is too important to be left to chance"

SebastianKalucza

Nu kan jag personligen inte närvara (Umeå ligger lite lite avsides....), men det hade varit kul om någon skulle våga sig på The Finnish Trilogy så man kunde få en liten AAR på det.

Andreas Lundin

CiteraThe Killing Ground (Overlord: D-Day and the Beachhead Battles)

Jag lirade det i somras och måste säga att min entusiasm för spelet har dött ut. Varför plåga sig själv med detta när Normandy '44 gör det bättre (alltså inte plågar mig, utan tvärtom. Ja, ni förstår vad jag menar)?

CiteraCanadian Crucible: Brigade Fortress at Norrey

Ja, det hade varit kul att spela något sådant. Ännu roligare vore att köra blint med en spelledare. Jag vet dock inte om CC: BFaN är rätt medium.
Kanske, Bloody Ridge kanske?

Skulle kanske ett modifierat Red Winter kunna köras blint?

Skulle också vilja testa Supreme Commander på 4-5 spelare. Se om det är spelbart över en helg.

Ett annat galet projekt är att köra Wif på Matrix Edition-kartan... ...om nu någon köpt den.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraThe Killing Ground (Overlord: D-Day and the Beachhead Battles)

Jag lirade det i somras och måste säga att min entusiasm för spelet har dött ut. Varför plåga sig själv med detta när Normandy '44 gör det bättre (alltså inte plågar mig, utan tvärtom. Ja, ni förstår vad jag menar)?
Nja jag har spelat en hel del Normandy '44 nu så något annat spel på ämnet skulle vara en trevlig omväxling.

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraCanadian Crucible: Brigade Fortress at Norrey

Ja, det hade varit kul att spela något sådant. Ännu roligare vore att köra blint med en spelledare. Jag vet dock inte om CC: BFaN är rätt medium.
Kanske, Bloody Ridge kanske?
Meh, 70 år sedan Overlord juh!

Har du spelat CC? Jag har kikat en del på det och är taggad att prova det, med eller utan spelledare.
Vad tycker du gör CC olämpligt för double blind?

Andreas Lundin

Jag tänkte mest på storleken. Det skulle ta för lång tid.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Jon

Normandy 44 hade varit kul! Caucasus Campaign likaså.

David Ekberg (engelbrekt) har pratat om ett flerspelarparti Red Winter.

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Jag tänkte mest på storleken. Det skulle ta för lång tid.
Har ju aldrig varit ett hinder förr...  ;)

Andreas Lundin

Tror ni Normandy '44 skulle funka dubbelblint?

aegneus

Jag har gdw:s the Normandy campaign som har regler för spel på varsin karta. De borde kunna modifieras för double blind. Eller användas för hidden movement om man inte har gm.

Double blind låter väldigt frestande...

fast det gör ju både killing ground och supreme commander...

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Tror ni Normandy '44 skulle funka dubbelblint?
Men ojsan dubbelblint verkar vara poppis värre för tillfället.  :)

Det skulle det nog gå att få att fungera. Däremot är jag tveksam till vinsten med dubbelblint på den nivån i en situation som folk kan utan och innan med Normandy '44s standardsetup. I stort sett alla skulle ändå vara på det klara med vad motståndarna har för kapacitet och resurser och vilka mål dom har ifrån start om man inte gör ohistoriska modifikationer.
Tycker dubbelblint vinner som mest när man kommer in i en outforskad situation och måste sätta sig in i vad man själv har och försöka bilda sig en uppfattning om fiendens helt eller delvis innan okända förmåga och styrka.

Engelbrekt

Som Jon skrev är jag sugen på att lira Red Winter-kampanjen, gärna med 3-5 spelare.

Det är ju ett kul spel, där kampanjen faktiskt går att spela klart på tiden som finns till förfogande. Red Winter är även roligt för båda sidor från början och har väldigt lite "down time" i och med att en runda går ganska fort.

Min plan var att printa upp kartan till jätteformat (så att en hex blir 6 centimeter bred), för att göra mer plats runt bordet och så att man slipper stacka (fysiskt alltså).

Dubbelblint har jag aldrig kört, men låter som en spännande utmaning.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Delirium

Jag har planerat att "lära" Engelbrekt spela Unhappy King Charles på fredagkvällen. Andra som är intresserade av spelet får gärna göra oss sällskap.

Utöver det hade jag tänkt speltesta Dien Bien Phu, det kommande Legion Games-spelet, med vem som än kan tänkas vara intresserad.

Om det blir tid över efter det vill jag spela något multiplayerspel.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Engelbrekt

Ja, Unhappy King Charles ska bli skoj!

Jag är förmodligen tokig men jag har printat ut kartan till Red Winter i storformat, se foton nedan (endast halva kartan utlagd på golvet, hela mäter 2 x 1,4 meter). Hade varit kul om vi blev ett gäng som spelar kampanjen eller något av de längre scenarierna. Någon som är på? Spelet är enkelt att lära sig.

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

ett vansinnigt men oerhört trevligt projekt! Jag skulle gärna lira, men jag hoppas fortfarande på att någon hoppar på min idé om double blind eller världsherravälde.