Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2014

Startat av Delirium, 4 november 2013 kl. 22:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 Gäster tittar på detta ämne.

aegneus

Är det specifikt supreme commander du tänker på då eller vilket bra världsherraväldespel som helst? (Typ lan-party med nya WiF :)  )

Andreas Lundin

Nja LAN-party vette fan, men SC så...  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Citat från: "Andreas Lundin"ett vansinnigt men oerhört trevligt projekt! Jag skulle gärna lira, men jag hoppas fortfarande på att någon hoppar på min idé om double blind eller världsherravälde.

Kul om du är med Andreas, om det andra inte blir av.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

andqui

Ämnar delta vid detta eminenta arrangemang och vill därför lite försynt försöka pejla in vad det kan tänkas finnas för olika möjligheter till spel som ännu inte är fulltecknade.

Jag är ju en "sucker" för allt som är multiplayer men det mesta funkar.  :)
Anders

aegneus

Kanske dags ta tag i detta. :)

Jag och min far letar också spel och motståndare. Vi spelar gärna i team och kan ur den egna samlingen ta med:

Ardennes 44 (årets julklapp)
Totaler Krieg
Barbarossa: Kiev to Rostov

sen har vi ju kört  mycket Normandy senaste åren så något på det temat är alltid kul.  :)

Och så tänker jag packa Struggle of Empires som multispelaralternativ för det vore kul att se vad riktiga krigsspelare tycker om det...

Elias Nordling

Jag är helt obokad och har förstås hinkvis med spel jag skulle vilja spela, med viss prioritet mot spel jag inte spelat ännu. T ex France 1940, Army Group Narwa, Cuba Libre, The Supreme Commander, Panzer, Slouch Hats & Eggshells, The Scheldt Campaign, Summer Lightning...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

andqui

Citat från: "aegneus"Och så tänker jag packa Struggle of Empires som multispelaralternativ för det vore kul att se vad riktiga krigsspelare tycker om det...
Åsikter om Mr Wallace spel lär det väl inte finnas någon brist av på detta forum.  :)

Har inget "riktigt" krigsspel i tankarna än som jag skulle vilja plocka med men dessa spel dyker oöverlagt upp i mitt huvud (helt oprioriterade):
- Virgin Queen, nu när man fått lite distans så kanske ett överraskningsparti vara precis det som är helt rätt (eller helt fel).
- Age of Renaissance, kan inte riktigt få nog av detta.
- War of the Ring, kul för två till fyra spelare.
- Britannia, har haft ett sug sedan Lincon.
- Cuba Libre, helt oprövat för mig.
- The God Kings, helt otestat multiplayer från Compass.

Fillers:
- Merchants of Venus
- Level 7 [Omega protocol]
- History of the World
- Gunslinger(!)
mm
Anders

aegneus

Oj vad många roliga flermannaspel du hade på den listan!
Här blir man ju som ett barn i godisbutiken...

Andreas Lundin

Citeradu gör CC olämpligt för double blind?

Jag har ingen aning. Jag har inte kikat på det. Kanske. Det hade varit skoj med nåt galet av det slaget.

Jag vet att du är sugen på Normandy ( :) ), men på tal om jubiléer så är det ju också 150 år sedan slagen vid Spring Hill/Franklin samt North Anna River. Double blind på något av dessa hade också varit kul (alltså CWBS).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Jon

En titt i min spelhylla just nu så ser jag lite spel som antingen är ospelade eller väldans lite spelade och som alla hade varit kul.
Pax Baltica, Fail Safe, Caucasus Campaign, Normandy 44, To the last man, Space Empires osv osv.

Delirium

Citat från: "aegneus"Oj vad många roliga flermannaspel du hade på den listan!
Här blir man ju som ett barn i godisbutiken...

Det hade ju onekligen varit kul att få till ett parti Age of Renaissance med erfarna spelare. :)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

ErikLj

Resa och boende ordnat. Nu blir det Galore!

Någon som är intresserad att spela?
CityFight (SPI)
Clash och Giants, I och II (GMT)
War&Peace (AH)
Remember the Main (SPI)
The Far Seas (3W)
When Eagle Fight (XTR)
To The Green Fields Beyond (DG)
The Italian Campaign (DG)

The Dark Valley (GMT) Har dock inte spelet

Är även öppen för förslag

/Erik

Andreas Lundin

Efter lite från och till så har vi bestämt oss för Supreme Commander på Galore 2014. Så alla andra diskussioner om spel faller därmed för mig.

Scipio

Intresset för att få igång något Normandie relaterat verkar fall igenom då intresset verkar lite lågt den här gången. Kommer nog göra ett nytt försök fast med WW1 tema istället då på FF i höst istället...

Men oj så många andra intressanta spel som föreslås den här gången.  :)

Har saxat ut de förslagen som jag är mest sugen på, skicka mig ett meddelande så bokar vi en tid under helgen för att spela det.

Citat från: "Elias Nordling"France 1940, Cuba Libre, Slouch Hats & Eggshells, The Scheldt Campaign, Summer Lightning...
Citat från: "andqui"- War of the Ring, kul för två till fyra spelare.
- Cuba Libre, helt oprövat för mig.
- Level 7 [Omega protocol]
Citat från: "Jon"Pax Baltica, Fail Safe
Citat från: "ErikLj"Remember the Main (SPI)
The Italian Campaign (DG)

Utöver det så har jag lite ytterligare spel som jag också överväger att plocka med mig så hör av dig om det är något du är sugen på:
- Kampen om Norge (2-3 spelare)
- Empire of the Sun
- No Peace Without Spain
- Waterloo: The Fate of France (2-3 spelare)
- What Price is Glory?
- Unhappy King Charles
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Jag kommer att spela The Supreme Commander, men beroende på hur mycket nertid spelet har kan man nog få till något sidospel också.

För övrigt har jag fri frakt på min spelförsäljning till detta event :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"