Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2014 - 29, 30 och 31 augusti

Startat av Rydfalk, 28 januari 2014 kl. 09:28:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: andqui skrivet  2 juli 2014 kl. 16:26:02
Ett mindre scenario från Atlantic Wall då? :lol:

Det ryktas att det ska landa när som helst i brevlådan...
Jag är fett på om den hinner komma!    :mrgreen:
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Då spikar vi Atlantic Wall 2 då!
Det känns som gjutet för lagspelande så fler är välkommna.

Anmälda:
Andreas Lundin
Scipio
andqui
Rensarn

Som reservplan har Twilight in the East ifall AW2 skulle bli försenat av någon anledning.

andqui

Eftersom jag sitter Normandiet just nu så är det för svårt att motstå AW2 helt klart. Menar ni hela schabraket eller något mindre (har förstått att det ska finnas något eller några mindre scenarion)?

Roger: Kan du tänka dig att hålla GOSS-kurs om man skulle ha vägarna förbi i sommar. Har börjat läsa reglerna men en del koncept är något svårsmälta så här initialt...
Anders

Scipio

Citat från: andqui skrivet  3 juli 2014 kl. 17:29:00
Eftersom jag sitter Normandiet just nu så är det för svårt att motstå AW2 helt klart. Menar ni hela schabraket eller något mindre (har förstått att det ska finnas något eller några mindre scenarion)?

Roger: Kan du tänka dig att hålla GOSS-kurs om man skulle ha vägarna förbi i sommar. Har börjat läsa reglerna men en del koncept är något svårsmälta så här initialt...
Nice, var där på 70-årsfirandet i början av juni och jag längtar tillbaka redan, fantastiskt vackert! Missa inte att besöka Overlordmuseet och Merville batteriet, båda är mycket sevärda.

Vi har inte bestämt detaljerna ännu, det beror nog på hur många vi blir skulle jag tro.
Är vi få så kan man köra något lagom stort scenario kan jag tänka men är vi många så skulle jag inte ha något emot att ställa upp härket och köra på på kampanjen och se hur det känns.  :)

Jag kan absolut tänka mig att köra någon introduktion i sommar, behöver själv fräsha upp mig ordentligt, var länge sen vi körde WaR2 och Hurtgen nu.

Elias Nordling

Har aldrig förstått mig på konceptet att tillbringa en helg med att ställa upp ett jättemonster, spela 1 1/2 omgång och packa ner det. Föredrar att spela nåt man har en rimlig chans att slutföra.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag tycker det är ett kanonkoncept - bara man har trevligt under den här halvtannan omgången.

Skickas från min iPad via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet  3 juli 2014 kl. 18:53:41
Har aldrig förstått mig på konceptet att tillbringa en helg med att ställa upp ett jättemonster, spela 1 1/2 omgång och packa ner det. Föredrar att spela nåt man har en rimlig chans att slutföra.
Det bör vara jämförbart med WaR2 i speltid vilket skulle innebära att vi hinner till den 8:e juni på FF14, det skulle jag se som ett mycket lyckat projekt. Sen tar man fram dom historiska kartorna och analyserar och jämför.

Men även om vi blir 6-10 spelare så behöver man inte sätta upp kampanjen det går också att dela upp sig i grupper och spela mindre scenarion om man tycker det är viktigt att bli klart.

Elias Nordling

Man kan sätta sig i ring och klippa brickor i en helg och säkert också ha kanontrevligt. Eller varför inte knyppla. Men jag åker till FF för att spela.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

rensarn

Tjaba!

Håller just på att arbeta ihjäl mig
men innan jag omvandlas till en
bullerande tänker jag besöka
Normandie ännu en gång -
skriv upp mig på Atlantic Wall 2
Rensarn

Scipio

Delirium

Right, nu har jag tänkt färdigt. Tror jag. Eftersom jag spelar mycket första världskriget här hemma (1914:TitE både live och vassal) vill jag satsa på två helt andra system.

Det ena är Line of Battle: jag skulle vilja spela ett mindre scenario från Last Chance for Victory för att fortsätta lära mig det.

Det andra är BAR: där vill jag också testa ett scenario för att försöka förstå systemet. Engelbrekt har föreslagit ett miniscenario från Fontenoy, och det låter vettigt.

Utöver det kan jag tänka mig att det finns tid för lite ströspel, kanske rentav något (kortare) multiplayer? ;)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Engelbrekt

Testar gärna BAR. Bra incitament att plugga regler och öva hemma. Intro-scenariot Melle kan funka på 3-4 spelare om fler är intresserade. 

För övrigt är jag sugen på Red Winter. Det är nog ett bra konventsspel: kampanjen går att spela klart, båda sidor får försvara och anfalla, och rundorna går fort. Enkla regler också. Jag har det dessutom i storformat om någon minns från Galore.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

tinG

Citat från: Engelbrekt skrivet 16 juli 2014 kl. 23:53:31Intro-scenariot Melle kan funka på 3-4 spelare om fler är intresserade. 

?

Jag har svårt att se det. Sidorna har väl typ 10 blippar var. Dessutom har nyligen ägnat två dagar åt att spela Fontenoy och efter den sessionen konstaterade jag och Uffe att BAR i mångt och mycket är ett tvåspelarspel. Det är ju inget I-go-You-go utan mer impuls strukturerat. Iaf måste jag nog rekommendera ett ngt större scenario än Melle, testa Lobositz istället.

Mvh

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte