Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 2014 - 29, 30 och 31 augusti

Startat av Rydfalk, 28 januari 2014 kl. 09:28:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Tycker att ett litet scenario som Melle är mer lämpat för våra ändamål. Själv finner jag reglerna rätt krångliga så något större vill jag inte börja med, framförallt inte på ett konvent.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Delirium

Jag håller med, BAR-experimentet blir inte huvudnumret på konventet utan vi verkar överens om att ett litet scenario är ett incitament att läsa reglerna inom rimlig tid och försöka förstå oss på det. Prague på Lincon 2015? ;)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Jag kör gärna också nåt scenario från Last Chance for Victory.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Låter trevligt Elias. Hur ligger du till med regler och så? Själv tycker jag att jag har hyfsad koll på det mesta förutom orderhanteringen, och den är ju ingen jättefaktor i de mindre scenariorna. Har du hunnit kika något på LCfV än?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Nej, läste bara en beta av reglerna tidigare och blev tokig på dem, i synnerhet orderreglerna. Tyckte Dean hade lyckats göra en riktigt bra regelbok till en riktigt dålig över åren. Vill spela för att se om det går att komma förbi detta intryck.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Så det kommer att bli en hel del suckar om att det var bättre förr? ;)

Jag vill uppleva mer av hur spelet spelas i praktiken, i stridens hetta för att kunna uttala mig om vad jag tycker om regler och annat. Håller på 7.5 Flying Dutchmen just nu och det är nog väl litet (och ensidigt) för att passa. Funderar vidare på scenario. Vad jag vet har vi åtminstone en till (Granlid) på vår planhalva.

Min tanke är att man ger det här kanske halva konventstiden.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Den dag ni hör mig sucka över att det var bättre förr är ni välkomna att avliva mig på något humant vis :-) Dean ska ha heder av att det han gjort med reglerna i alla fall inte är complexity creep. Däremot har han gått från att skriva regler av typen "ni hajar vad jag menar, vi behöver inte grotta ner oss i vartenda undantag" till att skriva just såna regler som hans yngre jag verkar ha hatat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

rensarn

"är ni välkomna att avliva mig på något humant vis "

Hehe!

Motörhead listar bunt alternativ i sin "Traitor"
- känns som ett blivande stickspår.
Rensarn

Andreas Lundin

#83
För övrigt börjar min FF-T-shirt bli lite väl sliten i trycket och maläten. Det finns ingen möjlighet för en 2nd edition?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet 31 juli 2014 kl. 13:59:53
För övrigt börjar min FF-T-shirt bli lite väl sliten i trycket och maläten. Det finns ingen möjlighet för en 2nd edition?
Vi kan titta på det...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Det går alltid att själv beställa t-shirts. Vill man slå sig samman minskar väl frakten men ersätts väl av tullmungo...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

rensarn

Tjaba!

Är också med på T-shirtar´.
XXL i mitt fall.
Rensarn

Folket

Hejsan!

Jag är också på att köpa en T-shirt.

Andreas Lundin, Roger. Jag är på att spela La Grande Gurre. Och sedan kan vi fortsätta över vassal.