Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2014 - 29, 30 och 31 augusti

Startat av Rydfalk, 28 januari 2014 kl. 09:28:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

The Guns of August brakar loss!

Friendly Fire 2014 kommer alltså att gå av stapeln fredagen den 29 augusti och pågå till söndagen den 31 augusti - tillbaka på vår vanliga slot i spelschemat!

Vi räknar med att återkomma till Generalsgatan (c:a 1 004 m från resecentrum) dit alla gamla grognards redan hittar. För eventuella nytillkomna spelare kan vi säga:
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.42293, 15.62638
eller som Mode påpekade :
MGRS: 33V WE 3659 7597

Tre dagars spelande i goda vänners lag med en välbemannad och fullt utrustad kiosk med med sina traditionell välkomstchili, frasiga fransoser, kladdkaka och allt det som en växande vuxen ungdom kan behöva!
(Indoor Senior som man säger i kattmatssammanhang även om de flesta av oss står över Indoor & Sterilised...)
Vi kommer i enlighet med vår nu välförankrade tradion att erbjuda försäljning av lämpliga drycker där vi nu börjar lära oss ett och annat om behovet av en kvällspilsner och kanske också en liten whiskypinne.

Som vanligt funderar vi på att erbjuda hemlagad mat även på lördagen alternativt utnyttjar vi vårt stamlokus i Ryd - som öste lyckokakor och thaichips över oss sist.

Det kommer att gå att sova i lokalerna och det finns dusch i källaren.

Anmälan via vår eminenta hemsida som nu är öppen för anmälningar!

Välkomna!

/Mattias, Mikael & Villiam
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Vi syns då! Och då jävlar!  :D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Är där också!   :up:
Känns synnerligen lämpat för lite WW1-spelande i år.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Jag är på!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

pelle

Preliminära spelförslag baserat på en snabbkoll i högen med ospelade spel som inkluderar perioden 29-31 augusti 1914:

http://boardgamegeek.com/boardgame/8644 ... nberg-1914
http://boardgamegeek.com/boardgame/2668 ... licia-1914

Elias Nordling

Vore kul att ge Der Weltkrieg-serien en chans.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Det har faktiskt jag också gått och funderat på, skulle gärna kika på något av de spelen.
Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

Då kanske vi ska prellboka det redan nu! Jag har en bunt.

pelle

Jag minns inte varför jag är skeptisk mot Weltkrieg-serien. En sak jag minns är att jag tyckte utvecklingen gick alldeles för fort. De började skriva om speltest och så plötsligt var de färdiga med hela kriget kändes det som. Hann de verkligen göra all research?

Sedan att kartorna ser ut som de gör hjälper ju inte.

Jag vet att det finns några på BGG som alltid tjatar om hur fantastiska spelen är, men det behöver inte alltid betyda så mycket. Som tur är blir det nog utrymme för flera VK1-spel på Friendly Fire. :)

pelle

Kanske överdriver lite, men spelen släpptes 1997, 1999, 2000, 2001, 2003, 2004, ...., så det måste ha gått undan med all utveckling och speltest? Sedan minns jag som sagt inte vad mer det var jag inte gillade. Har aldrig sett spelen IRL.

Elias Nordling

Jag gillar kartan, var lite tveksam när jag gav systemet ett halvhjärtat försök en gång, men folk jag känner och litar på är entusiastiska.

Vad gäller researchen kan jag förstås inte uttala mig, men trupperna är i princip "växelpengar", så det enda som är viktigt är att du har fem poäng män i hexen, inte vilka divisioner de består av.

jerry

Citat från: "Elias Nordling"Vore kul att ge Der Weltkrieg-serien en chans.
Ja... om jag någonsin mera tar mig till FF så skulle jag gärna lära mig hur dessa fungerar.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Delirium

Har inte lyft frågan än men helt oväntat dök saker upp i kalendern som gör att det ser ljust ut för min del vad gäller FF.

Om jag kommer vill jag helt klart spela något som har med första världskriget att göra, men jag är inte säker på vad än.
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  4 juni 2014 kl. 10:27:25
Har inte lyft frågan än men helt oväntat dök saker upp i kalendern som gör att det ser ljust ut för min del vad gäller FF.
Kul!  :up: :mrgreen:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Granlid

Citat från: Delirium skrivet  4 juni 2014 kl. 10:27:25
Då kan det inte ha varit i din kalender det dök upp, va? 
Vart ska frun och barnen åka?  :D
Friendly fire isn't.