Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad spela på Lincon 2014?

Startat av Delirium, 21 mars 2014 kl. 21:31:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: "Delirium"...Om folk är med på det kan vi köra.
Lite försiktigt
...
Rydfalk?
...

Har en del andra måsten på LinCon inklusive en Arnhembro i rummet bredvid, ypperligt sporadiskt minimalt ansvar vid FoW-turneringen, auktionen och så. Utanför det är jag på!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Jag har oxå listor med spel som man vill spela.

Främst vore något D-dag-spel vore skoj:
Overlord: D-Day and the Beachhead Battles
Canadian Crucible: Brigade Fortress at Norrey

Sen så har man ju lite annat liggande som vore skoj att prova:
La Révolution française: La patrie en danger 1790-1796
Rossyïa 1917
The Coming Storm
The Blitzkrieg Legend

Av det som har diskuterats så finns det också lite intressant (men jag väntar med att hoppa på något tills man vet om det kan bli något Normandie-relaterat spelande av):
Third World War
Last Chance for Victory
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Finns mycket kul man är sugen på. Vad gäller Last Chance for Victory tror jag det mest realistiska är att (försöka) spela första dagen, åtminstone är det det jag är mest intresserad av, se hur den lilla konfrontationen växer och växer till episka proportioner. Att rodda dag 2 och dag 3 känns lite väl stort och småscenarier kan man ju göra hemma. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Okej, nu är lite mer planer spikade.

Jag, Granlid, Anders och Rydfalken (i mån av tid) ska spela Last Chance for Victory.

Vi kommer på onsdagen redan och när rummet väl är öppnat börjar jag och de som vill hjälpa till sätta upp första dagen, första scenariot på alla fyra kartorna för att få korrekta episka proportioner. Sedan kör vi på. Det som är bra med detta är att det är väldigt få enheter på kartan i början men fler och fler ansluter. Det gör att vi inte behöver vara så många spelare inledningsvis men kan ta in fler befälhavare om/när intresse uppstår, alternativt någon faller ifrån. Just nu är vi dessutom flera nybörjare, så det är inga krav på expertkunskaper. Målet är att spela första dagen färdigt och att det ska kännas lagom över två konventsdagar.

Regler och annat finns på http://www.gamersarchive.net/theGamers/archive/rss.htm för Line of Battle 2.0 reglerna och http://www.gamersarchive.net/theGamers/archive/LCV.htm för allt som rör Last Chance for Victory.
Imperial Elegy
Space Empires

Mode

Går det att hitta spel om något slag våren 1864 så kan man få till ett 150-årsjubileum - napoleonkrigens final torde väl vara det givna 200-årsjubileet för nästa år.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Andreas Lundin

Nån som inhandlat Napoleon against Europe av Haxasim och tänkte ta med sig det till Lincon. Hade velat testa...

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Samma designer som jag jobbat "tillsammans" med i Nations in Arms. Är tveksam.
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Förutom det redan planerade Last Chance for Victory och ett par andra titlar som är önskvärda, skulle det finnas något intresse för Crown of Roses, månne? Spelet har fått nya living rules och en ny scenariobok. Viktigast är nya victory conditions och det nya "Quick Play" scenariot med ett antal specialregler, bägge ändringarna har jag själv varit med och utvecklat. *host host*
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Jag provar gärna Crown of roses men får se hur det passar in med de andra planerade aktiviteterna först.
Kommer nog också plocka med mig lite smått och gott roligt stuff för att kunna spela lite snabbare multi-player-spel under konventet också.

Fredrik H

Citat från: "Delirium"Samma designer som jag jobbat "tillsammans" med i Nations in Arms. Är tveksam.

Även om jag inte har din erfarenhet av designern så måste jag säga att Napoleon against Europe nog är det bästa strategiska Napoleonspel jag spelat. Detta trots att spelet är kortdrivet, något som normalt är en big no no för mig.
Det är roligt, går relativt snabbt och känns i princip hela tiden historiskt plausibelt. Vissa regler får man nog resonera sig fram till hur man ska tolka, men det är inget vi inte löst utan problem. Underligheter som jag stött på i Grande Empire och Empires in arms lyser med sin frånvaro i det här spelet. Jag tycker att du ska prova det!

Delirium

Fredrik, jag ska följa ditt råd och kika på Nappy against Europe vid tillfällle.

För övrigt råkade jag snubbla över ett ex av 1775: Rebellion på SF-bok igår: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -rebellion

Ett snabbspelat familjespel om revolutionen som får mycket positiva omdömen på le geek. Tar med det till Lincon och hoppas på sällskap i denna late night filler, som det verkar.
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Vart också väldigt sugen på Napoleon against Europe efter vad som har sagts. Testar gärna, köper säkert...  :)

Scipio

Då är det bestämt att vi kommer att inleda LinCon med The Killing Ground: Overlord. Dvs. första månaden av Normandie-kampanjen.
Det finns ett par platser kvar för intresserade.

När vi är klara med det så blir det lite blandat spelande beroende på vad vi plockat med och vad som erbjuds på plats.

Delirium

Suveränt, det är ett av de snyggaste spelen som finns, mycket trevligt val!
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

Jag är ju starkt intresserad av Overlord. Finns plats över?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East