Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Café Taktik i Göteborg

Startat av Andreas Lundin, 5 juni 2014 kl. 11:15:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Läste om Café Taktik i Göteborg (se https://www.facebook.com/CafeTaktik?fref=nf).

Det verkar vara ett skönt ställe där man kan både fika och ta ett parti enklare brädspel. Någon forumit som varit där och kan berätta/recensera?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Jag har märkligt nog inte varit där men det är en kanonbra idé. Ett par bekanta till mig var där och blev mäkta besvikna att man inte fick spela medhavda spel utan bara husets. Själv tycker jag nog att så länge man betalar fullt pris borde man väl kunna få slänga upp ett World in Flames om man nu känner för det.  :P
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

:up:

Fast jag kan förstå affärsidkarna i det här fallet. Alla sorters galenskaper kan ju ske om kidsen börjar invadera med sina egna spel (som dom dessutom inte pröjsar en spänn för till dom som tillhandahåller lokalen).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Ja och nej tror jag. Priset är 50 spänn för att få spela och då kan man sitta hur länge som helst med deras lånade spel. Om man betalar 50 spänn och tar med sig istället känns det som att de borde tjäna på det eftersom slitaget minskar. Det är ju inte som att man tar med eget fika till kaféet. Men det kan vara någon variabel jag missar här...

Andreas Lundin

Ja, inte katten vet jag. Trevligt initiativ ändå och jag undrar om inte det kan vara en reträttväg för mig också...  8)

Delirium

Jomenvisst, jag vill absolut testa någon gång.

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  5 juni 2014 kl. 13:27:54Men det kan vara någon variabel jag missar här...
Den jag kan se är att ingen ska ta med sig spel ut därifrån...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

aegneus

Mycket bra spelsortiment (jag räknade till 250+) med i stort sett alltdet bästa från de senaste tio åren. Konstigt nog inga krigsspel att tala om  :P

Och fikat är inget att skämmas för heller. Baserat på ett sample av kaffe, wrap och efterrättspaj.

Tänker att det får bli en helgdag däe någon gång flr att testa potentiella inköp...

tobias

Har märkligt nog inte heller varit där. Dra ihop en forumträff och spela lite någon dag kanske?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Pierre

Citat från: tobias skrivet  7 juni 2014 kl. 10:39:15
Har märkligt nog inte heller varit där. Dra ihop en forumträff och spela lite någon dag kanske?
Om jag är ledig så dyker jag troligtvis upp. Även om jag inte bor i staden ifråga har jag tillräckligt nära och är väldigt nyfiken på konceptet. Iom att jag är långt ifrån en "enbart krigsspel" spelare så tror jag att jag kommer att uppskatta sortimentet ifråga.

B_J_S

Låter som ett bra koncept.
Undrar bara hur det fungerar ekonomiskt om man får sitta hur länge som helst.  :shock:

Jag är också på om det finns andra som vill prova.
//Jonas

Jon

Enligt en kommentar på deras Facebook så får man ta med egna spel, och betala. Men då kan man väl i stort sett lika gärna vara hemma hos någon.

Bättre fika på Taktik kanske visserligen!

Delirium

Man får ta med? Inte för att det är en dealbreaker för mig men låter positivt. Det är ju roligare att sitta på kafé när alla spelar samtidigt, blir ju konventskänsla av det. Vill absolut försöka dra ihop något på Taktik på försök, men har inget perfekt datumförslag just nu.

andqui

Jag är på!

War in the Pacific någon!?  :mrgreen:
Anders