Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Översvämmat elände

Startat av Andreas Lundin, 4 augusti 2014 kl. 12:17:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Erik Axel

Usch! Mardröm.
Allt elektroniskt stöd härifrån.

aegneus

Milda makter! Nog för att jag ibland tänkt att det vore spännande att bygga upp en samling från scratch men man vill ju inte börja på DET sättet. Hoppas några saker klarat sig.

+1 från mig för rapporter om hur försäkringsbolag mm agerar.

Fredrik H

Kan bara beklaga å det utförligaste. Jag skulle också ha brickklippningsångest i kubik. Min fru har hotat med att lägga alla mina spels brickor i en påse och skaka om om jag är dum, men det här var fan värre. Jag hoppas att försäkringsbolaget och företaget som förvarade dina spel betalar ut rimlig ersättning.
Berätta gärna hur det går.

Andreas Lundin

Nu har Shurgard varit inne i mitt förråd och trots att alla grannar drabbats verkar mitt förråd klarat sig hyfsat. Bi får se på måndag när jag kommer hem.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Folket

Hoppas förlusterna kan hållas nere. Hu vilken mardröm.

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Kanger

Vilket elände!  :shock:

Håller med om att ha saker i hyllor är säkraste sättet.

Om du har markörerna i små ziplock-påsar så borde de kanske ha klarat sig. Kartorna kanske man kan torka och sen spela med plexiglasskiva över. Regler går ju alltid att ladda ner. Bara små desperata funderingar.

Nisse

Ju värdefullare sak desto högre upp i bokhyllan. Det innebär att spel står på översta hyllan. Alltid.

Andreas Lundin

Man tänker ju inte att det ska bli översvämning på ANDRA våningen på Shurgard. Men det lyckades dom få. Nu verkar mitt förråd ha klarat sig så vi hoppas på det bästa.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klocktornet

Citat från: Andreas Lundin skrivet  9 augusti 2014 kl. 09:19:17
Man tänker ju inte att det ska bli översvämning på ANDRA våningen på Shurgard. Men det lyckades dom få. Nu verkar mitt förråd ha klarat sig så vi hoppas på det bästa.

Lider med dig, men om nu ANDRA våningen på Shurgard kan översvämmas tror jag att "högst upp i bokhyllan" blott skulle ha givit marginellt skydd ...
Skönt att höra att dina spel verkar ha klarat syndafloden.

Elias Nordling

Antar att vatten spolat förbi på väg ner. I så fall låg nog ditt förråd lite utanför strömriktningen. Samma sak brukar hända hos oss de gånger vi haft översvämning i källaren.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Var i förrådet igår. Verkar vara OK. Högsta vattenlinjen syntes i golvet och slutade precis innan mitt förråd. Spelgudarna var nog på min sida. Det blir ett blot till dem vid tillfälle.

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

Citat från: Andreas Lundin skrivet 11 augusti 2014 kl. 10:06:04
Spelgudarna var nog på min sida. Det blir ett blot till dem vid tillfälle.

Om du nu ska blota så kan Fjorgyn kunna vara ett hett tips...

(Hon är jordens, åskans och regnets gudinna )

aegneus

Citat från: Tommy Röhs skrivet 11 augusti 2014 kl. 13:50:22
Om du nu ska blota så kan Fjorgyn kunna vara ett hett tips...

Innan jag hann läsa nästa rad försökte jag förtvivlat komma på vad Fjorgyn var för spel...

Vad vore lämpligt att blota då? Operation Typhoon? East Wind Rain?