Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2015

Startat av Delirium, 24 november 2014 kl. 20:57:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 19 januari 2015 kl. 16:41:18
Frågan är om vi ser det som lite nattunderhållning eller matigare än så?
Vilket som, oavsett upplägg så är jag riktigt sugen på att testköra Legion of Honor.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Gött. Det är klippt, fickat och klart och jag har koll på de flesta reglerna. Jag tar med det så ser vi när vi kan knö in det i schemat. Det man kan ha i åtanke är att det är mer av ett rollspel där man utsätts för random events ideligen och har ganska få möjligheter att taktiskt optimera sin situation.

Andreas Lundin

Hur var det nu? Bidde det nåt multiplayer på lördagen?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 20 januari 2015 kl. 12:50:10
Gött. Det är klippt, fickat och klart och jag har koll på de flesta reglerna. Jag tar med det så ser vi när vi kan knö in det i schemat. Det man kan ha i åtanke är att det är mer av ett rollspel där man utsätts för random events ideligen och har ganska få möjligheter att taktiskt optimera sin situation.
Ja precis, perfekt avrundning på en dag med hjärnbrännande beslut mest hela tiden.  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Citat från: Andreas Lundin skrivet 20 januari 2015 kl. 13:48:48Hur var det nu? Bidde det nåt multiplayer på lördagen?

Jag är på, och jag vet åtminstone tre personer som kan luras med på i princip vad som helst plus att Roger uttryckt intresse. Vad är du mest sugen på?

Andreas Lundin

Jag är mest sugen på civilisationsbygge, men kan luras med på det mesta. Bara jag slipper använda hjärnan för mycket.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Delirium

Är inte expert på civbyggande mer än Age of Renaissance men jag tror vi hoppar det den här gången. Through the Ages gillar jag men där måste man använda hjärnan en del.

Andra multiplayer jag kan dra med: Ikusa, Axis 1914, Game of Thrones, Britannia. Fler förslag?

aegneus

7 Ages   :lol:

Men du kanske ville ha ett spel du blev klar med.   :)

Imperial,  Struggle of Empires...

Andreas Lundin

Inga rondellspel

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Delirium

Mats Eden

Om vi svarar på det som IS och jagar oss...  :P

Delirium

Mindre än en vecka kvar och snöstorm i Göteborg. Spänd förväntan inför Galore ligger i luften.

Återigen en påminnelse om plexiglas, allt som behövs kommer vi att behöva ta med själva, så de som kan ta med någon extra skiva uppmuntras att göra det.

Enligt en folkräkning i tråden får jag det till 21 deltagare, inklusive mig och Patrick. Verkar alldeles lagom, vi gjorde ett överslag tidigare och konstaterade att gränsen rent fysiskt bör gå någonstans vid 25-30.

plforest

Jag tänkte ta två gamla (och enkla) spel man kan spela i några timmar: Frederick the Great (AH version-1982) och Victory at Midway (Command Magazine-1992).

Annars är jag intresserad att spela ett multiplayer wargame av låg till medium komplexitet.

Frocken

Så, magsjuka barn avklarades denna helg, mycket handsprit och hot mot andra föräldrar att hålla karantänen borde säkerställa att nästa vecka är problemfri.
:ultra:

Tar med Panzer-lådorna och lite rest-plexi (bra träning om inte annat) och är öppen för det mesta. Säsong 5 av Game of Thrones har snart premiär också.. just sayin...