Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2015

Startat av Delirium, 24 november 2014 kl. 20:57:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 28 januari 2015 kl. 09:20:39
Citat från: Scipio skrivet 28 januari 2015 kl. 08:11:53180 min ska det ta enligt BGG vilket nog är en glädjekalkyl men att bli klar på en dag är nog inget problem skulle jag tro.

Taget, jag är på på Lincon!
:up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 januari 2015 kl. 08:21:02
Just nu står jag i valet och kvalet om jag ska åka eller lämna återbud på grund av dåliga knän, men för ögonblicket lutar jag åt att åka.

Nån som är obokad fredagkvällen och sugen på nåt snabbt?
Jag kommer vid 15 och är obokad på fredag och kör gärna något.
Kommer att ta med en mängd snabba spel också.

Elias Nordling

Kommer att få ihop ett demokit till ett miniscenario till La Belle Alliance, ser det ut som.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 januari 2015 kl. 13:38:47
Kommer att få ihop ett demokit till ett miniscenario till La Belle Alliance, ser det ut som.
Det ger jag gärna en test.

Mats Eden

Jag kommer vid 17.

Hoppas kunna spela något multi senare på kvällen (High Frontier, A Distant Plain eller Fire in the Lake) nar vi fått ihop tillräckligt många.

Innan det spelar jag gärna något mindre som Bulge20, Scheldt-kampanjen eller Band of Brothers..

Kanger

Jag kommer också runt 17. Är öppen för Distant plain, DBP, eller något.

aegneus

Apropå fredag kväll, om det finns specifika önskemål om middag kanske det är säkrast att fundera på bordsbokning.
Det löste sig förra året iofs.

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 januari 2015 kl. 13:38:47

Spännande!  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Tommy Röhs

Tar antagligen ett besök på hotellets spa anläggning innan Galore, så jag dyker upp vid 17-tiden eller så....

8)

Mats Eden

Jag tar också med Quartermaster General, om vi skulle få lust att testa "snabbspelat" multi för att ev använda som instegsspel istället för risk eller A&A eller så för våra vänner hemma...

Elias Nordling

Den som känner för att läsa på lite på reglerna till La Belle Alliance hittar dem här http://www.nordling.nu/elias/napart/NaoW%20Rules%20build%2045.docx

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 29 januari 2015 kl. 15:44:14
Den som känner för att läsa på lite på reglerna till La Belle Alliance hittar dem här http://www.nordling.nu/elias/napart/NaoW%20Rules%20build%2045.docx

Mkt intressant, jag vill gärna testa! Kommer ner på fredag kväll och hänger över ett Zuckerspel hela lördagen... Borde hinnas med lite annat också hoppas jag.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Vi kör ett demoparti på fredag kväll. Det är snabbspelat. Jag kan vara regelguru så kan du och Roger och/eller Anders spela.

Elias Nordling

Här är hela speltestkitet som en zipfil, inklusive brickor spelplan (får plats på en A4), regler och tabeller.

http://www.nordling.nu/elias/napart/NAoW_LBA_Playtest.zip

Kanger

Dags att packa snart  :)

Tror att jag även greppar med mig Shifting Sands