Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2015

Startat av Delirium, 24 november 2014 kl. 20:57:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 Gäster tittar på detta ämne.

Frocken

Även här vabbas det, fick ut dottern efter hot om surfplatteförbud resten av dagen, och då är det lillebror som varit magsjuk.

Siktar på 17:03...

Scipio

Då bär det av. Räknar med att vara på plats runt 15.

Sisten till Galore är en aker alektopat.
"Randomization is too important to be left to chance"

ErikLj

Andreas Lundin

Jag har funderingar på annat i afton men vill boka in mig på multispelaraspel imorgon och vill därför höra med forumet om ni kan boka in mig på det samt meddela vilken tid ni börjar - så dyker jag upp!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Elias Nordling

Tar mig en bensträckare i Skövde.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Första spelet är avklarat:

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 30 januari 2015 kl. 16:34:47
Jag har funderingar på annat i afton men vill boka in mig på multispelaraspel imorgon och vill därför höra med forumet om ni kan boka in mig på det samt meddela vilken tid ni börjar - så dyker jag upp!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Ingen tid är bestämd men skulle gissa på någonstans efter 0900.

ErikLj

Ett parti Quarter master general avklarat. Kul! Pax Baltic påbörjat, spännande!

ErikLj

Pax Baltic. Karl XII långt in i Ryssland!

aegneus

Tack för mig för i år - lika trevligt som vanligt, lika god mat som vanligt och dessutom roliga diskussioner om taktik och historia runt napoleontiden. Fick prova tre teman jagintebrukar spela och fick två nya spel till inköpslistan....

Kanger

Tack för mig! Det var riktigt kul att vara med!

plforest

Tack för mig.

Var riktigt kul att vara med för första gången.

Tyvärr var gudarna emot mig och jag kunde komma på söndag.

Philippe

plforest

tinG

Tack för årets session. Tyvärr blev det endast en dag i år också. Alltid lika kul och intressant att träffa likasinnade (nördar).

Som vanligt tog vi oss an större spel än tiden tillät men likväl ack så underhållande.  Zucker's Napoleon at Leipzig håller måttet och ger mersmak.

I min roll som Napoleon fick jag nöjet att dela ut en rejäl käftsmäll på Barclay, Konstantin & Schwarzenberg i den stora striden söder om Leipzig. Murat's kavalleri understödd av MacDonald, Laurison, Victor och större delen av Gardeskåren rullade upp Böhmenarméns högerflygel och sent på em 16:e oktober var Schwartzenberg på vild flykt. Trots att Blücher's alla kårer snabbt koncentrerats i nordväst kunde Marmont med relativt lätthet hålla linjen mot det okoordinerade anfallet. Inte heller Bülow's illmarsch till slagfältet resulterade i något avgörande hot mot La Grande Armee.

Bildbevis:

Och visst är det tillfredsställande att beskåda sin motståndare i denna pose?

:)

Tack ännu ett lyckat Galore.
@Patrick: Fantastisk mat!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

PeterThorngren

Tack för ett bra event - med god mat i bra lokaler! I min roll som Graf Schwartzenberg så skyller jag givetvis ifrån mig på mina överordnade tsar Alexander och vår allra underdånigast älskade kejsare som gav mig så dåliga råd... (Skönt att skylla i från sig på virtuella personer - ingen blir ledsen)... Trots allt ett bra spelsystem - redan beställt mina ex av spelen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Peter Thorngren