Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Men of Iron: Blood and Roses

Startat av Engelbrekt, 15 december 2014 kl. 10:38:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Hittade ingen tråd om Men of Iron: Blood and Roses. Någon som har spelat och vill dela med sig av erfarenheter, speciellt kring balans?

Anyway, satte upp det i går och valde slaget Blore Heath. På bilden ser vi Lancasters röda trupper i fjärran och Yorkisternas mindre styrka i förgrunden, skyddade av en vagnborg till höger och "caltrops", vassa piggar i marken, framför en bäck. Vissa caltrops är fusk, men vilka vet inte motståndarna.

Audleys tunga kavalleri red över bäcken och kom i oordning. Nevilles långbågsskyttar gick fram en bit och gav dem därefter en rejäl störtskur med pilar. De röda kontrade med att flytta fram sina långbågar för att skydda övergången. Salisbury svarade med att flytta fram hela linjen med fotfolk, där den vänstra flanken jagade bort bågskyttarna med våld. Fortsättning ikväll, hittills kul spel.

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Fredrik

Trevligt! Köpte den på GMT-rean tidigare i år, men har till min skam inte haft tid och ork att spela. Med en tremånaders baby och två vilda katter i huset kan det komma att dröja ett tag...

Sent from my iPad using Tapatalk

magnus lindström

Problemet att börja med en ny serie är ju att man får begär efter samtliga titlar... :)

Delirium

Håller på att tveka om vad jag ska sätta upp hemma, ju enklare desto bättre egentligen och det här verkar passa. Ska följa dina intryck i den här tråden. Det lilla jag sett hittills av AAR och kommentarer är att striderna är oförutsägbara.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Jon

Roligt spel även om jag själv tycker Infidel (MoI #2) var roligare, mer ös.

Engelbrekt

Mm, jag satte upp det här just för att ha något enkelt på kvällarna. Nog verkar det vara oförutsägbart, vilket känns historiskt, men hur det ska hanteras spelmässigt har jag inte klurat ut än.

Fick börja om på grund av regelmiss. Nytt försök med ny taktik. De rödas rytteri försöker gå över bäcken längre norrut för att undvika de vitas långbågsskyttar och för att ge plats åt fotfolket som kommer upp bakom. Lyckas endast delvis, hälften av styrkan flyr eller dör.

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.