Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

East Front Series

Startat av Scipio, 11 november 2005 kl. 16:08:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

För dom som är nyfikna på detta mycket intressanta system så finns en utmärkt webplats att besöka.
http://www.wargalley.com/efs/index.php

Här kan man få en bra överblick och till och med en förklaring i hur stridssystemet fungerar via en animerad demonstartion.

Länkar, handouts, bakgrund m.m.

Ser verkligen fram emot "From Kharkov to Rostov".
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Kanonbra länk!

:)

Den inspirerade så mycket så att jag blev tvungen att...
sätta upp ett scenario från Army group south i mitt vardagsrum (till min sambos förtret) och spelar solo för att lära mig reglerna ånyo.

Jag lär väl heller inte finna en spelare som vill spela det i verkligheten heller... Inte i Lund i alla fall. Spelas EFS på de olika konventen ni reser runt på eller är det bakåtsträvarna från "the Gamers" :wink:  som gäller på dessa begivenheter? Det verkar vara fallet i alla fall när man tittar på de olika Aar...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Kanonbra länk!

:)

Den inspirerade så mycket så att jag blev tvungen att...
sätta upp ett scenario från Army group south i mitt vardagsrum (till min sambos förtret) och spelar solo för att lära mig reglerna ånyo.

Jag lär väl heller inte finna en spelare som vill spela det i verkligheten heller... Inte i Lund i alla fall. Spelas EFS på de olika konventen ni reser runt på eller är det bakåtsträvarna från "the Gamers" :wink:  som gäller på dessa begivenheter? Det verkar vara fallet i alla fall när man tittar på de olika Aar...
Kul, du får meddela mina ödmjuka ursäkter till din sambo!    :D

Det är väl så att hittils så är det bara "bakåtsträvarna" som har dykt upp på dom olika tillställningarna som har anordnats hittils...se till att ro dit dig själv nästa gång det anordnas något så ska vi nog kunna få till lite ändring på det...    :up:

sfclinken

Citat från: "Andreas Lundin"Jag lär väl heller inte finna en spelare som vill spela det i verkligheten heller... Inte i Lund i alla fall.  

Huh??!! Lund?? Verklighet?? Spela?? *Räcker upp handen*

Bor inte i Lund men dock en snabb bilfärd därifrån och letar med ljus och lykta efter någon att lira en massa goa spel med "på riktigt"

Hojta till om du vill försöka få ihop något!

//GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

Hojt! Vad kan du tänka dig då?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Verkar spännande!

Enkel fråga? Går alla tre, north, center & south att länka ihop och spela som en jättekampanj? Spelplanen måste bli abnorm...  :shock:
En mycket bitter liten man.

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Verkar spännande!

Enkel fråga? Går alla tre, north, center & south att länka ihop och spela som en jättekampanj? Spelplanen måste bli abnorm...  :shock:
Jo men visst går det.
Så här är det tänkt att se ut:

Så här ser det ut när AGS, AGC och AGN är länkade:  

tinG

Vad är det snubben till höger har runt halsen? Är det en sån där hals-nackkrage som man till slut måste ha efter att ha stått i den där ställningen och "pushat" pansardivisioner över kartan? Eller är det någon typ endotrachaltuboch i så fall var har han gömt respiratorn, under skjortan eller under bordet??  :wink:

Visst, EFSx3 i nästa Krigsspelsrum...

Men BARA i väntan på The Gamer's OCS-combo Guderian's Blitzkrieg II - Case Blue!!!!  :ultra:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: "tinG"Vad är det snubben till höger har runt halsen?
Trodde det var en sån där hip-hoppar-halskjedja, dom brukar ju ha sånt i Staterna.   :D

BigPapaBear

:(  :)  :o  :shock:  :?  :insecure:  :up:

Jon Karlsson

Det är nog (kragen på) en så kallad "skjorta". Äldre män har sådana ibland.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

magnus lindström

Det är väl ett passerkort som man kan se på bröstet på han bredvid och killen med sexpacket i bakgrunden.

BigPapaBear

Citat från: "Jon Karlsson"Det är nog (kragen på) en så kallad "skjorta". Äldre män har sådana ibland.

Vaffö då?  :?

magnus lindström

Ni som sett torsk på tallin vet ju hur svårt det är att få till nummerlapparna :)

BigPapaBear

Det kommer inte(!) att ges möjlighet att åka trådbuss.