Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2015

Startat av Rydfalk, 13 februari 2015 kl. 13:23:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

thermopylai

Efter att ha läst T&T-reglerna (Tunnels and Trolls :lol:) känns det som ett holy grail-spel! Ett kort, superstrategiskt multiplayer ETO-spel.

Nu hänger det på spelbalansen, vad som finns i kortlekarna och hur det fungerar i praktiken?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: thermopylai skrivet 28 augusti 2015 kl. 16:40:57
Efter att ha läst T&T-reglerna (Tunnels and Trolls :lol:) känns det som ett holy grail-spel! Ett kort, superstrategiskt multiplayer ETO-spel.

Nu hänger det på spelbalansen, vad som finns i kortlekarna och hur det fungerar i praktiken?
Vi testade det för första gången igår.
Speltiden vart då 4 timmar och alla var väldigt positiva när vi var klara.
Det känns som det med lite mer erfarenhet bland spelarna kommer att vara självbalancerande.
Jag hade i varje fall väldigt roligt.

Helt klart årets mest positiva överraskning så här långt.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Väldigt eleganta regler. Jag behöver dock prova det i verkligheten för att se om det blir "Quartermaster General" av det, det vill säga ett välgjort spel med drag av Andra Världskriget, eller om det verkligen känns som det där "En karta, en kväll"-spelet på Andra Världskriget man letat efter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 augusti 2015 kl. 17:05:56
Väldigt eleganta regler. Jag behöver dock prova det i verkligheten för att se om det blir "Quartermaster General" av det, det vill säga ett välgjort spel med drag av Andra Världskriget, eller om det verkligen känns som det där "En karta, en kväll"-spelet på Andra Världskriget man letat efter.
Första intrycket är att det ligger mitt i mellan någonstans. Lutar kanske lite mer åt det sistnämda.
Det kan spreta iväg en del från det som skulle vara historiskt rimligt ibland men det är nog en styrka snarare än en svaghet tycker jag nu när jag har provat det.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Har samma intryck som Roger.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mats Eden

Förra året sov jag på uppblåsbar madrass i vårt krigsspelsrum

Eftersom jag spelade inpå småtimmarna fungerade det utmärkt.
Gör en repris i år tänkte jag.

Mats Eden

T&T, finns det plats kring något bräde?

Delirium

Mats, vi ska börja med multiplayer Fallen Eagles redan på fredagen, är du intresserad kan du nog knö dig in.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

rensarn

Tjaba!

Kan tyvärr inte delta denna gång utan kommer
förbi på söndag och snor en kaffe i all hast.
Rensarn

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet 28 augusti 2015 kl. 18:07:39
Citat från: Elias Nordling skrivet 28 augusti 2015 kl. 17:05:56
Första intrycket är att det ligger mitt i mellan någonstans. Lutar kanske lite mer åt det sistnämda.
Det kan spreta iväg en del från det som skulle vara historiskt rimligt ibland men det är nog en styrka snarare än en svaghet tycker jag nu när jag har provat det.

Det är ytterligare en feature för mig, och inte en bugg. Att man har nästan totala frihetsgrader diplomatiskt, tekniskt och ekonomiskt. Axis kan ha fred och utveckla kärnvapen medan Sovjet och Wallies krigar med varann etc. (En del restriktioner kan ju dock vara inbyggda i countermixen, som t.ex. hur mkt flottor Tyskland och Sovjet kan bygga.)
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

CiteraDet är ytterligare en feature för mig, och inte en bugg.

Håller med, och jag är ännu mer nyfiken på kommande Cataclysm av det skälet.

Mats Eden

Fallen Eagle låter också spännande (på väg i posten från Hexasim).

Hur länge räknar ni med Fallen Eagle? Kanske går att köra Central Front och FE parallellt under lördag-dag om FE drar ut på tiden?

Kvällen lördag hoppas jag på flera parallella turneringsscenarion av Churchill (med mig i ett...)

High Frontier på söndag kanske? Alexander har visat intresse :-)

Elias Nordling

Jag pluggar Wing Leader också...

Delirium

Mats, vi planerar FE i 24 timmar. Vi är redan fyra men du får gärna sitta med om du inte har annat, dock kanske svårt att dubbelspela.

Å andra sidan vet jag minst två personer som kommer som gillar multiplayer och som inte har något bokat på fredagkvällen (eller resten av helgen för den delen) så de kan du säkert få med dig på vad du vill. ;)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Mats Eden

Jag läser också Wing Leader  :D