Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-04-18 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 4 februari 2015 kl. 18:09:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

aegneus

Citat från: Patrick_T skrivet 25 april 2015 kl. 09:28:37
Är det någon som tänker komma den 9nd maj?
Jag frågar eftersom jag kan inte själv - är i Belgium nära Celles helgen innan och tänker faktiskt spela lite Bulge tema spel 8) - och undrar om någon är intresserade med tänkte på Lincon helgen efter ...

Annars ska undersöka på måndag möjligheter att boka någon sen i maj eller tidigt i juni.

Om jag minns rätt heter ett av scenariona i SPIs Battles for the Ardennes Celles. Går på enbart en kartan där 5:e Pz försöker komma fram till Meuse. Har du det spelet tycker jag valet är givet!

Jag har svårt att förutsäga om jag kan 9:e eller annan dag men senare är bättre för mig. Jag kommer försöka oavsett datum (jag har ju inte lyckats hittills) men tycker nog det är roligare om du är värd.

Hannes

Kan vara bra att starta en ny tråd för nästa arrangemang också, blir lite förvirrande att läsa samma men med ändrat första inlägg.

Patrick_T

Citat från: aegneus skrivet 25 april 2015 kl. 21:59:45
Om jag minns rätt heter ett av scenariona i SPIs Battles for the Ardennes Celles. Går på enbart en kartan där 5:e Pz försöker komma fram till Meuse. Har du det spelet tycker jag valet är givet!

Tack för tipset. Har spelet men tänker ta med min följande som verkar ha bra recension:
https://boardgamegeek.com/boardgame/129156/battles-bulge-celles
På plats ska jag träffa vänner: 5 familjer full belastat med barn, men också 3 papa (+ själv) som är wargamers  :P ...

Annars ska jag definitivt flytta nästa träff "au Val des Oliviers". Vet mer ikväll efter besök på brf expedition ...

Patrick_T

Färska nyheterna: lokal bokat 23 mai ! 8)
Ska skapa ny tråd ...

PS: samma dag som Göteborgsvarvet. Ska vi ordna en 24 timmar krigsspelsmaraton ? ...

Delirium

Jag är tyvärr uppbokad den dagen på åtminstone två olika aktiviteter, så jag måste tyvärr tacka nej.  :cry:
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires