Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-04-18 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 4 februari 2015 kl. 18:09:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Patrick_T

Lördag 18 April 2015 blir det andra krigsspel träff på "Val des Olivier",
eller mer exakt i Göteborg, Sveagatan 29 (nära Olivedalsgatan/Linneplatsen).

För info nästa träff är planerat lörsdag 9 maj 2015.

Närmast spårvagn hållplats är Olivedalsgatan, annars Linneplatsen.

BRF i Linne" föreningslokal har plats för 20-30 spelare (tillsammans med väl utrustade kök). I samma lokal äger rum Galore sen tre år. För att komma i koden är "999+ring". Om det behövs finns det tre gästrum för övernattning (300-400 sek/natt), om de är lediga ...

Jag -Patrick Tremoureux- bor precis bredvid runt hörnet på Olivedalsgatan 1 vån 5, tel 031 226 998 eller 0706 290 345, så det är bara att ringa om jag är inte på plats (småbarn föräldrar flexibel planering ...) eller om inga svarar ...

Vi börjar kl 12, själv kl 12:30, till dagen efter kl 9 (då har man lite tid för att städa efter sig.

Alla krigsspelare är välkomna, ja, även ASL nördarna ! :D

Kostnad är 50sek/pers
Iden är att allt penga går tillbaka till spelare (fika, ärtsoppa, etc) efter betalning av lokalen kostnad, 300 sek.

BEST/BILLIGASTE BIL PARKERING:
från Linneplatsen (200m från lokalen) rondel kör upp Konstepidemins väg 20m, tar 1sta höger Haralsgatan och använder parkering som finns där brevid Psykologiska Institutionen (röda tegel byggnad)

tinG

:up:
Intressant!
Det kunde varit läge att förverkliga vår mångåriga ambition att spela SPQRT men tyvärr är jag bortrest den helgen.  :(
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Intresserad också!   :up:
Men den helgen krockar med annat tyvärr.
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Bra initiativ. Jag kommer med högsta sannolikhet inte kunna den här månaden. Har du ett datum för ett tillfälle efter det?

ErikLj

Hade gärna dykt upp men för långt bort från Gävle.

/Erik

Hannes

Delirium

Bra initiativ! Ska se hur det ser ut på hemmafronten, men en del av dagen borde absolut funka!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Jon

Bra och kul Patrick! Ingen aning om jag kan eller ej första månaden dock, men det finns ju många månader kvar på året att närvara!

Andreas Lundin

Kan tyvärr ej. Min kvot är uppfylld

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Bergwall

Delirium

Jag har klartecken för åtminstone en del av dagen! Dyker antingen upp direkt vid 11 eller efter lunch beroende på hemmafronten.
Imperial Elegy
Space Empires

Jon

Årsmöte med facket den dagen visade det sig, jag får ta sikte på kommande träffar i stället!

tinG

Patrick,
Hoppas du inte att du inte ger upp detta goda initiativ utan siktar på ett nytt datum länge fram i vår. Jag kommer att tillbringa kommande helg på en kongress i Berlin men kan mycket väl tänka mig att hänga över Berlin, eller annat historiskt slagfält i din källare under någon framtida helg!
Game On!
:)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Hej Patrick! Jag kan fortfarande imorgon och vet att Hannes är på. Med Philippe (stavning?) är vi minst fyra. Är det tillräckligt många tycker du?

Jag kan ta med lite småspel men klurar även på om Fire in the Lake skulle kunna vara intressant. :)
Imperial Elegy
Space Empires