Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Twilight in the East: The Eastern Front, 1914

Startat av Scipio, 16 november 2005 kl. 11:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

Adamius

Citat från: "Delirium"[...] jag har redan fixat upp dem på csw där man kan bifoga dem direkt...[...]

csw?
Vis tecum!

Delirium

http://talk.consimworld.com/WebX?13@371 ... 0d6b9/3169

Consimworlds forum, länken är tråden för det här spelet, mina bilder ligger några poster tillbaka.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Erik Axel

Tackar! Forumet är en pärla.

Andreas Lundin

Har satt upp - och kört en runda på - One-Map Galicia-scenariet.

Vilken pärla detta spel är! Jag spelar ryss och känner att detta kan bli lite tuffare än historiskt.

Finesserna i spelsystemet är legio och ger verkligen smak för tidsperioden och visualiserar de svårigheter som arméerna stod inför 1914.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Andreas Lundin

Fjärde ryska armén rusar åstad enligt den plan som fastställdes innan kriget utbröt. De möter den lika enträgna första armén från det Österrikiskt-ungerska kejsardömet.

Första stridskontakten ger rätt höga förluster i manskap för Österrikarna, men de kastar den ryska 14. kåren bakåt och blottlägger den ryska arméns högerflank.

Är kejsarens trupper tillräckligt snabb och aggressiv för att utnyttja luckan?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Andreas Lundin

På andra flanken rycker tsarens 8. armé fram mot sitt mål i Halicz. Ser inte riktigt hur den kejserliga 2. armén ska ha kraften att stå emot.

P-O Jönsson

Känner helt plötsligt att jag måste ställa upp detta hemma fort!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Andreas Lundin

Ja, det är jäkligt lajbans.

Andreas Lundin

Nån som vet hur det funkar med flyttning av arme-depåer? Jag gissar om RR-förflyttningen för rundan är 12, så kan man gå 12 "steg" på en dubbel-spårig järnväg. Eller är det bara en enda hex?

andqui

Ja precis så har vi kört. Sex steg på enkel och 12 på dubbel.
Anders

Delirium

Skitkul att du lirar det här Andreas. Kanske läge för ett snabbt scenario på Lincon (om du kommer dit, har inte perfekt koll).

Märk väl att det kommit en ny errata bara den senaste månaden. Den viktigaste skillnaden är att man nu är fri från förflyttningsbegränsningar direkt när man uppnått respektive sagt upp en strategisk plan istället för att behöva vänta till nästa omgång, gör rätt stor skillnad särskilt i Lublinsektorn.

tinG

Citat från: "Delirium"Skitkul att du lirar det här Andreas. Kanske läge för ett snabbt scenario på Lincon (om du kommer dit, har inte perfekt koll).

Märk väl att det kommit en ny errata bara den senaste månaden. Den viktigaste skillnaden är att man nu är fri från förflyttningsbegränsningar direkt när man uppnått respektive sagt upp en strategisk plan istället för att behöva vänta till nästa omgång, gör rätt stor skillnad särskilt i Lublinsektorn.
Detta var min tolkning hela vägen fram till Ylvas murvlar rörde om i grytan... Tror konstigt nog att många som jag spelat rätt fast fel, fast rätt hela vägen.! ;)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Innan jag börjar slå i reglerna - vad händer när en liten enhet, med CEL-värdet tryckt på brickan, förlorar ett steg CEL? Step loss istället? Reträtt en hex istället? Kan inte hitta det nånstans i reglerna.

andqui

Du har säkert hittat svaret redan men det är precis så som du skriver - de tar en step loss.
Anders

Delirium

Eftersom designern kallade punkten angående strategiska planer för en regeländring i erratan är det ju verkligen en imponerande framsynthet av er som velat spela så hela tiden!   :P