Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

BCS

Startat av sfclinken, 8 juni 2015 kl. 15:49:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Kan inte se att forumet har en tråd för BCS och när det första spelet nu är "up for preorder" så är det väl läge att vi har någonstans att kommentera.

http://www.multimanpublishing.com/tabid/59/ProductID/312/Default.aspx

Jag har min preorder gjord och där är ju ett stort antal titlar planerade så det lär bli spännande.

Någon som har kikat närmre på det?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

Varför måste det vara Ardennerna?   :cry:

Jag var så taggad tills det blev Ardennerna...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: Elias Nordling skrivet  8 juni 2015 kl. 17:52:54

True men det är andra AO:s på gång.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

jerry

Kan inte annat än instämma  :cry:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

sfclinken

Citat från: jerry skrivet  9 juni 2015 kl. 10:08:10

Kan inte annat än instämma  :cry:

Jösses. Det som triggade mig var 1600 counters.  :lol:
GMY Peter

Andreas Lundin

Try before buy är nog det som gäller för mig här.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Frocken

Jag var rätt pepp tills jag körde LOB2.0 och insåg att Dean Essig börjat göra en grej skriva slarviga regler med motiveringen att tydliga regler är slöseri med tid för regeljurister hittar ändå kryphål och vi andra får se till spela "rätt"...

Hoppas han har en strävsam och tålmodig producent (typ John Kisner) till BCS som kammar till det någorlunda.

Fotnot, jag tycker LOB är kul, man får bara komma överens om lite riktlinjer innan man börjar spela.

Elias Nordling

Så har han ju alltid skrivit regler. Med LoB störde jag mig mer på slarviga effekter, typ att Picketts division med lätthet blåser igenom försvaret vid Gettysburg...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Off Topic:

Citat från: Elias Nordling skrivet  9 juni 2015 kl. 13:58:33
typ att Picketts division med lätthet blåser igenom försvaret vid Gettysburg...

:| Inte sett detta å också svårt att se det framför mig. Min erfarenhet av LoB är ändå att det fortsatt är väldigt lätt att ta förluster som anfallare men också att motanfall/"charge" (gärna i flanken) är bra medicin mot lokala genombrott.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Frocken

Citat från: Elias Nordling skrivet  9 juni 2015 kl. 13:58:33
Så har han ju alltid skrivit regler....

Mm, övriga "Essig"-system jag kört har jag kommit i kontakt med först efter dom lämnats över till andra som antagligen städat lite..

Thomas Bergman

Ardennerna säljer, ffa i USA där de flesta köparna verkar finnas, är väl den enkla anledningen. Hoppas dock de vågar släppa en uppföljande titel på något inte lika överexploaterat slag.

Men vad tror ni om själva BCS systemet? Kan det bli lika populärt som OCS? Vet inte om de släppt reglerna ännu?

Goose

Erik Axel

Jag undrar över simulationsperspektivet.
Fanns det under VK2 en befälsnivå som förde ett stort antal enheter av bataljonsstorlek?

tinG

Citat från: Erik Axel skrivet 23 juni 2015 kl. 14:39:04
Jag undrar över simulationsperspektivet.
Fanns det under VK2 en befälsnivå som förde ett stort antal enheter av bataljonsstorlek?

Inga problem, du kan ju fördela spelarnas ansvar ner till regiment/brigadnivå...  ;)
Det blir väl bli omkr. 80-100 spelare på tyska sidan i Ardennerslaget. +25 divisionschefer, 10 kårchefer och 3 arméchefer
Simulerat! :ultra:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Erik Axel