Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg / 2015-08-29 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 11 augusti 2015 kl. 22:32:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jag kan nu plötsligt lösgöra mig så jag kommer till 11, förutsatt att hr Granlid har nycklarna förstås. ;)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Pierre

Jag har fått förhinder  :(
Får således sent om sider kasta in handduken för den här gången och önska er en trevlig speldag.
Hoppas dock på att kunna dyka upp i framtiden då jag numera jobbar måndag-fredag.

Patrick_T

Ok, granlid fick lgh gästrum nykeln, och bodde få föreningslokal nyckeln kl 11, värsta fall kl 12, och om det blir så behöver man börja spela / läsa reglerna i gården under Pergolan och 17-19 grader ...

Kommer själv runt kl 12.

Välkommen !  :ultra:

Jon

Synd Pierre, men det blir alltid mer tillfällen. Åker från Borås faktiskt om en halvtimma om du får ändrade planer igen.

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

plforest

Genesis var verkligen jättekul.  Skulle gärna spela den igen.
Som vanligt ett stort tack till Patrik. Du lyckas alltid skapa en god stämning.

Jon

Perfekt kombination av 25-års fest och spelkonvent, det gick över förväntan tycker jag! Tack till Patrick!

plforest

Citat från: Jon skrivet 30 augusti 2015 kl. 11:37:03
Perfekt kombination av 25-års fest och spelkonvent, det gick över förväntan tycker jag! Tack till Patrick!
[emoji3]

Delirium

Bra fixat som vanligt Patrick inklusive kompromissen med "90-talisterna"!

Jag lyckades introducera Fallen Eagles via scenario 1 till först Philippe, Jon och Granlid och senare framåt kvällningen Hannes och Patrick. På slutet spelade jag och Filip N scenario 2 ur Fallen Eagles och det slutade med att hans fransmän intog La Haye Sainte och vann en autovinst efter tre omgångars spel. Jag förklarar det med att det är så många specialregler till nackdel för koalitionen. ;)

Däremellan hann jag och Hannes spela Waterloo 200 (nej, inte 2000), lite kul att få slaget i en helt annan skala. Block och utan tärningar ger en intressant dimension i teorin men i praktiken blev det en bisarr vändning när vi bara jagade varandras svaga enheter för att komma först till sudden death-villkoret om tio utslagna block. Ännu bisarrare att engelsmännen vann, och det turn 1 av 5. Ska spelas igen med lite mer konservativ strategi tror jag.

Vi hann också spela ett tvåmannaparti av Quartermaster General som inte var avgjort förrän sista turnen: enormt spännande.
Imperial Elegy
Space Empires

Jon

Genesis var kul, ack så kul. Men långt, ack så långt.

Några bilder Patrick?

nielsen.filip

Tackar också för en trevlig dag. Bra arrangemang du anordnar Patrick, trots den något annorlunda spellokalen denna gången.  :up:
Håller med om att Genesis var riktigt roligt och har svårt att förstå varför det tog så otroligt lång tid. Spelar det gärna igen.

Citat från: Delirium skrivet 30 augusti 2015 kl. 16:09:32
Jag lyckades introducera Fallen Eagles via scenario 1 till först Philippe, Jon och Granlid och senare framåt kvällningen Hannes och Patrick. På slutet spelade jag och Filip N scenario 2 ur Fallen Eagles och det slutade med att hans fransmän intog La Haye Sainte och vann en autovinst efter tre omgångars spel. Jag förklarar det med att det är så många specialregler till nackdel för koalitionen. ;)

Tärningarna var inte heller på koalitionens sida vill jag minnas.  :)

Andreas Lundin

Citat från: Delirium skrivet 30 augusti 2015 kl. 16:09:32
Bra fixat som vanligt Patrick inklusive kompromissen med "90-talisterna" .

90-talister! Vafalls?!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Lokalen visade sig vara dubbelbokad mellan oss och en 25-årsfest så Patrick och festarrangören gjorde en elegant kompromiss och 90-talisterna skötte sig verkligen exemplariskt (tvärtemot vad jag hade trott!).
Imperial Elegy
Space Empires

Patrick_T

Lite förklarning nu. Som alla vet de bästa krigsplan överlever inte fält verkligheten ...

Lördag kl 13 dyker upp en tjej bland oss, men tyvärr var det inte för att spela: Hon hade också bokat brf lokalen för lördag kväll, och eftersom hon var från styrelse hon verkar ganska säkert på det. Men tur var på krigsspelare sidan, och det visade sig att hon var fel. Hon hade då nu 6 timmar för att hitta en lokal för en dubbel 25års fest, för 30 pers ...
:ultra:

Men hennes öde var inte så illa: på hennes väg fanns en ateist fransman och några spelare som var flexibela och frivilliga att lösa konflikten på fredligt sätt. Så det blev så att vi flyttade tillbaka upp till grund nivån i ett rum som passade precis vart behöv med bara lite försämrat belysning ... 90 talist Fest blev "civiliserat", bara äcklig popcorn lukt som nådde oss (men ni svenskarna brukar badda i den på bion ...), fick även erbjudan sen i kvällen  från tjejer att plocka några korvar om vi var intresserade (som alla fransmän brukar säja svenska tjejer kan vara otroligt vilda ...).

Voila, så kostnad blev 0 sek, och tjejen ska raportera hur gallant vi var till styrelsen, så att krigsspel träff bodde vara populär i brf  8)

Nu några bilder ! (Man behöver vara inlogga för att se de tror jag).

Patrick_T

5 sista ...