Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Printshop för att skriva ut kartor?

Startat av nbrande, 24 september 2015 kl. 13:46:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nbrande

Hej,
vet någon var man kan få kartor utskrivna på något bra papper. Skulle vilja ha lite tåligare yta än vanligt papper men att det fortfarande går att vika papperet utan att det blir förstört. Som en karta helt enkelt. Dessutom att det går att skriva ut ganska stort.
Med vänlig hälsning
Nicklas

Tank82

Också intresserad av detta. Exempelvis för en större karta till Victory in Europe.

Elias Nordling

Vilken printshop som helst kan göra det. T ex Arkitektkopia: http://www.arkitektkopia.se/, ABA (http://www.aba.nu/) m fl.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nbrande

Tack för tips. Dock finns två problem. Dels priset som är mycket högre än om man jämför med fotoaffärer såsom fuji (som dock inte verkar ha lämpliga papper). Dels att dessa inte heller verkar ha något passande papper. Till mig föreslog arkitektkopia ritningspapper som har samma finish som ett vanligt papper men är tunnare. Jag tänker mig att ett sådant blir förstört om det viks till skillnad från kartor som tål att vikas. Kanske har jag fel. Har någon erfarenhet av att trycka på "vanligt" eller annat papper som funkar så hör av er. Med ett pris på 500kr är jag lite för snål för att bara chansa.
Med vänlig hälsning
Nicklas

Elias Nordling

I Holland* tryckte vi upp kartor i en printshop för ca 250 kr styck. Papperskvaliten är ungefär samma tjocklek som spelkartor. Gissningsvis ritningspapper. Vi rullade ihop kartorna, så vi har inte provat att vika dem.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nbrande

Kanske får jag ge upp på att kunna vika kartorna. Blir ju krångligare at transportera men det får man kanske ta. Får se om jag provar med ritpapper eller om jag helt enkelt trycker ut på fotopapper om jag ändå ska rulla. Blir mycket billigare. Har annars hittat ställen som kan trycka på kartpapper men bara upp till A3 (bla kartsam).
Med vänlig hälsning
Nicklas