Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2016

Startat av Delirium, 5 oktober 2015 kl. 20:04:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mats Eden

Då jag kommer att vara utan LoC under jul/nyår så börjar jag tidigt...

Tänkte ta med:
Enemy Action: Ardennes
High Frontier
Guns of Gettysburg

Dessutom spelar jag gärna andra flerspelarspel
Triumpgh & Tragedy
COIN
eller annat :-)

Mats Eden

Jag har nu kört The Greatest Day solo några gånger och jag tycker att GTS 2.0 reglerna flyter på riktigt bra nu. Många taktiska val, men flyter på bra.

Med några som är inlästa så tror jag faktiskt att man kan köra detta som konventsspel.
Jag kan mycket väl tänka mig att komma tidigt för att göra setup...

Det finns olika kampanjscenarion för 4-6 med olika speltid, samt givetvis tvåmans...

Någon som är intresserad för Galore?

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mats Eden

Andreas Lundin

Björn, var du intresserad av strategiskt 1vk, eller ska vi hoppa på GTS?

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Jon

Delirium

Det enda jag bokat in är med David, en Simonitch (också han är nu Normandy '44-frälst så antingen det eller Ukraina tror jag) och tänkte att du kunde vara intresserad, räknade även lite kallt med att man kan knö in Magnus där men han vet inte om det än. Mer än så vet jag inte.  :P

Edit: det som givetvis skulle vara enormt kul är ju om folk ville spela en multiplayer Fallen Eagles live så klart.  :mrgreen:
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Andreas Lundin

Ok. Simontitch. Jag är på så klart.

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

:up:

Räknar med att vi hinner mer än Normandie (eller Ukraina) över en helg men känns som ett bra startprojekt.
Imperial Elegy
Space Empires

Folket

Jag i allmänhet gillar spel om första världskriget, men är på de flesta spel om det finns plats.

Granlid

Citat från: Delirium skrivet  3 december 2015 kl. 17:52:53
Det enda jag bokat in är med David, en Simonitch (också han är nu Normandy '44-frälst så antingen det eller Ukraina tror jag) och tänkte att du kunde vara intresserad, räknade även lite kallt med att man kan knö in Magnus där men han vet inte om det än. Mer än så vet jag inte.  :P

Jag rättar in mig i ledet... Zoc Bonds 4ever.
Friendly fire isn't.

folow

Nu är planerna förankrade hemma. Jag kommer säkert som anden i flaskan!
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Delirium

Citat från: Granlid skrivet  4 december 2015 kl. 15:03:42Jag rättar in mig i ledet... Zoc Bonds 4ever.

Citat från: folow skrivet  4 december 2015 kl. 16:32:26Nu är planerna förankrade hemma. Jag kommer säkert som anden i flaskan!

Imperial Elegy
Space Empires

Engelbrekt

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Delirium

Kan passa på att nämna att det inte blir gemensam lagad middag på lördagen i år. Vad gäller just matfrågan tänkte jag styra upp det lite.

Fredag tänkte jag vi kan ta upp anmälningar för att boka bord på Gyllene Prag (den panerade ostens förlovade land). Föreslagen mattid 19.00.

Lördag tänkte jag vi kunde ha gemensam pizzabeställning på kvällen från Slottsskogens pizzeria med några anförtrodda budbärare som går iväg och hämtar. Tid här 18.00?

/Björn
Imperial Elegy
Space Empires