Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2016

Startat av Delirium, 5 oktober 2015 kl. 20:04:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Hannes

Jon & Mats: hakar gärna på T&T! Tar förmodligen med mitt eget ex :)

Patrick:  :(. Hoppas på det bästa!

folow

Jag prövar gärna T&T om det finns plats.

Som alla tidigare sagt, Patrick, vi håller alla tummar vi har!
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Delirium

:up:

Jag har uppdaterat informationen i första posten med rätt adress (faran med copy-paste återigen) och med officiell starttid satt till 16 på fredag, och sluttid 48 timmar senare.  :P
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Fredrik H

Jag är ju ruskigt sugen på att komma, men det ser lite knepigt ut. Jag har inte gett upp än dock...

ErikLj

Tyvärr inget Galore för mig i år. Familjeangelägenheter fick gå före.

/Erik

Delirium

Fredrik: vore kul att se dig i Götet, hoppas det löser sig.

Erik: tråkigt att bryta trenden men det går fler tåg.
Imperial Elegy
Space Empires

Klas Malmström

Om man kommer med bil, vart i närheten är den enklast att parkera ?
Klas Malmström
Linköping

aegneus

Jag brukar parkera på universitetets (?) parkering snett över gatan mot linneplatsen till. Infart vid rondellen vid linneplatsen,  sväng vänster direkt. Finns några få platser först och fler lite längre bort. Allmänheten kan parkera från fem vardagar tror jag. Vet inte om det är dem mest kostnadseffektiva parkeringen men jag har alltid fått plats. 75 m till lokalen.

Klas Malmström

Citat från: aegneus skrivet 17 januari 2016 kl. 20:51:01
Jag brukar parkera på universitetets (?) parkering snett över gatan mot linneplatsen till. Infart vid rondellen vid linneplatsen,  sväng vänster direkt. Finns några få platser först och fler lite längre bort. Allmänheten kan parkera från fem vardagar tror jag. Vet inte om det är dem mest kostnadseffektiva parkeringen men jag har alltid fått plats. 75 m till lokalen.
Har du någon adress dit ?
Klas Malmström
Linköping

aegneus

Parkeringsplatsen? Infarten till parkeringen är vid korsningen haraldsgatan och konstepidemins väg.

Delirium

Imperial Elegy
Space Empires

Klas Malmström

Citat från: Delirium skrivet 18 januari 2016 kl. 21:47:31
Kul att du kommer, Klas!
Hur är det med lokalen - är dörren öppen?  Förra gången jag var där så vill jag minnas att man fick ringa någon som öppnade.
Klas Malmström
Linköping

Patrick_T

Citat från: Klas Malmström skrivet 18 januari 2016 kl. 22:56:48
Hur är det med lokalen - är dörren öppen?  Förra gången jag var där så vill jag minnas att man fick ringa någon som öppnade.

Från event beskrivning "krigsspel au Val des Oliviers":
"BRF i Linne" föreningslokal har plats för 20-30 spelare (tillsammans med väl utrustade kök) ... För att komma i är koden "999+ring".

På Sveaplan 29 dörr man ringer/kodar "999+ring". Då en person i lokalen trycker på en knapp som "öppnar" yttre dörren. Inre dörren till brf lokal är då i korridoren första dörr på vänster. Man ringer, och en person i lokalen trycker på knappen som "öppnar" den.

Voila, och om det är ett problem, man bodde kunna ringa till Björns mobil (eller till en annan deltagares mobil) ...

Som sagt jag återkommer med några parkering tips, annars att parkera direkt på gatan runt lokalen kostar 30sek/timme ...

Delirium

Tack Patrick! Måste bara justera informationen en smula. :)

CiteraFör att komma in genom porten Sveaplan 29 dörr man ringer/kodar "999+ring". Då en person i lokalen trycker på en knapp som "öppnar" yttre dörren. Om det blir problem kan man ringa till Björns mobil 0736-733097 eller eventuellt annat nummer som anges snart.

Inre dörren till brf lokal är då i korridoren första dörr på vänster. DENNA DÖRR ÄR OFTAST INTE LÅST UTAN MAN MÅSTE BARA TRYCKA NER HANDTAGET GANSKA HÅRT. OM DEN FAKTISKT INTE GÅR UPP man ringer MEN DEN KLOCKAN LÅTER SOM ETT FLYGLARM SÅ GÖR DET INTE I ONÖDAN, och en person i lokalen trycker på knappen som "öppnar" den.
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Jag är länge suktat på att testa TGD och är gärna med om det finns plats.
DC och WED var en riktig upplevelse så jag har stora förhoppningar på TGD.

Även EA: Ardennes har jag och varit väldigt sugen på att testa om det blir någon stund över.
"Randomization is too important to be left to chance"