Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2016 4 - 8 maj 2016

Startat av Rydfalk, 29 november 2015 kl. 11:43:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Snart är det vår! :ultra:

Vi är som vanligt bland de första att anmäla arrangemanget och våra  åsikter om förra året verkar få gehör:
"Hej, roligt att ni vill arrangera! Vi har uppfattat att det inte fungerade så bra att slå ihop er i samma rum och ska se till att ni får två separata igen denna gång."

Ska införskaffa några bordsställ i A3 för spelinformation runt bra nybörjarspel och brickor där man kan samla spelen - så är det bara att ta och sätta sig vid ett bord. Är det någon som känner att man vill vara med och dona så säg till. Annars fixar vi arrangörer det - men det blir ju våra favoriter förstås...  ;)

I övrigt: Hamlet, Kinakäk, Pub... och en massa spelande!

/Mikael & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Tänkte bara i förmiddags att herrn nog kommer med information snart, och så blev det!  :up:

Jag är självklart där, och har lite diffusa planer för nybörjararr i huvudet.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Jag är gärna med och ordnar nåt. Det kanske går att ragga folk ned Heroes of Normadie?

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Absolut! Det är ett av spelen på listan då Robban - gossen i sovjetisk skärmmössa - gillar det!

Fick 6 st A3 stöd idag - som jag ska jobba av med ikoner och annat shit...blod, svett och tårar!

Tänkte 2-3 till Figgrummet som beskriver vad man kan spela och 3-4 till Blipp-rummet. Sedan kan man byta blad i dem de olika dagarna. Just HoN blir nog ett som vi kan köra, lätt och klart filmiskt.

/Mikael

rensarn

Som alltid är jag intresserad av något stort utrymmes-, tids- och förberedelsekrävande monster.
Rensarn

Delirium

Granlid

God fortsättning.

Ändrade planer, jag kommer närvara på LinCon 2016 också.
Friendly fire isn't.

Delirium

Rydfalk

Citat från: rensarn skrivet 26 december 2015 kl. 19:44:10
Som alltid är jag intresserad av något stort utrymmes-, tids- och förberedelsekrävande monster.

Ja, nåt monster vore nice. Det är ett sätt att se till att det alltid är några i rummet!
Plus ev imponatoreffekt.

/Mikael

Rydfalk

Det är Brittiskt tema i år. Så några spel som inkluderar britter vore väl lite trevligt?

Med tanke på att de varit i krig med typ 90% av alla stater så vi säkert hantera det...

/Mikael

Delirium

Jösses, ja det är ju inte så svårt. Skulle inte vårt eget tema kunna vara slag/kampanjer där britterna får stryk? Känns lite mer utmanande.  :P

Andreas Lundin

Typ, engelska inbördeskriget-spel?  :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Tänkte faktiskt på Engelbrekt och hans stora Musket and Pike-spel!  :up:

Men lite mer kan vi ju komma på: amerikanerna har ju gjort några spel på sitt frihetskrig. ;)

Jon

Jon