Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2016 4 - 8 maj 2016

Startat av Rydfalk, 29 november 2015 kl. 11:43:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Delirium

Med en dåres envishet upprepar jag inbjudningarna till Napoleonkrigande (eller allmänt före 1816) för de som eventuellt inte gett sig tillkänna.  8)

Vi kör alltså La Bataille de Corunna direkt på onsdagen (ML-reglerna), vi är tre man just nu, fyra är nog perfekt tror jag. Utöver det vill vi testa Napoleon's Last Gamble (OSG).

Även annat åker med så klart. Skriv gärna här om det är annat som är eftertraktat.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

jonjac

Citat från: Delirium skrivet 12 april 2016 kl. 14:56:33
Även annat åker med så klart. Skriv gärna här om det är annat som är eftertraktat.
Alla multiplayer som inte är monsterspel också! ;-)

jonjac

Citat från: Delirium skrivet  4 april 2016 kl. 21:31:01
Trevligt att höra Fredrik. Vi är åtminstone tre som bor på Scandic Väst i Ryd, cirka 20 minuters promenadavstånd från hotelldörr till pincett.
Åh.. Skulle vart nice, men jag är för snål. Tar in på vandrarhemmet next door i vanlig ordning och får förtära den sunkiga frukosten på konventet. :-/

Delirium

Tjenare Jonas, har pm:at också. Klart det blir lite multi men lite krig ska vi nog kunna lura in dig på också.

Finns nog en risk att vandrarhemmet är fullt kan jag tänka mig, men lycka till.  :up:

Scipio

Värt att ropa ut en gång till också att även vi söker efter fler till The Greatest Day: https://www.boardgamegeek.com/boardgame/173504/greatest-day-sword-juno-and-gold-beaches
Just nu är vi fyra men vi kan lätt spela scenarion på upp till åtta spelare!
"Randomization is too important to be left to chance"

jonjac

Citat från: Delirium skrivet 13 april 2016 kl. 13:07:09
Finns nog en risk att vandrarhemmet är fullt kan jag tänka mig, men lycka till.  :up:

Jag har redan ett bokat rum alltså... :)

/jonas

Delirium

Du låg före i sequence of play, mycket bra!

Klas Malmström

Citat från: Delirium skrivet 14 april 2016 kl. 16:48:09
Du låg före i sequence of play, mycket bra!
Tror tom att det faller under pre-game sequence.   :D
Klas Malmström
Linköping

Fredrik H

Livet utfaller ju inte alltid som man önskar. Jag kan nog bara närvara en natt/två dagar (valfria fula ord med könsanknytning kan infogas här). Ni som har bevistat händelsen sedan Sundsvall brann; några dagar som rekommenderas framför andra?

Andreas Lundin

torsdag till fredag eller fredag till lördag.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Jupp, vilket som där. En liten titt på arr-listan kan rekommenderas, skulle ju kunna vara något du får upp ögonen för som bara går vissa tider. Auktionen brukar till exempel vara kul att kika in på om så bara för en stund och man inte tänker handla. Hundra nördar som sitter andäktigt och lyssnar på Monsieur Rydfalk är en upplevelse. Fredag kväll i år.

Fredrik H

Tack mina herrar, då försöker jag styra det hela i den riktningen!  :up: