Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2016 4 - 8 maj 2016

Startat av Rydfalk, 29 november 2015 kl. 11:43:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mats Eden

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  3 maj 2016 kl. 12:26:02
Tiden har gått larvigt snabbt och än så länge är det all systems go för imorgon. Först till rummet vinner? När öppnar ni förresten? ;)  :ultra:  :mrgreen:
Om vi kan ägna den första tiden åt lite kvalitetssnack kan vi nog börja redan 13:15...

13:15 - 17:00
  Kurs   TMQU04 Six Sigma Quality
   Lokal S18
   Undervisningstyp Seminarium
   Studentgrupp   IND1 MEC1
   Fria grupper   Grupp B

Det är nog ingen idé att vara där alltför tidigt om man vill ha tillgång S18 - det finns alltid plats i korridorer etc. Vet inte om just detta gäng men de brukar tröttna vid 15-hugget - om de ens använder salen. Vi har den säkert vid 17:00.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus

[OT]Kan man korsa six sigma med wargames på något sätt?

Rydfalk

Namnet syftar på sannolikheter så visst. Det tråkiga är väl att en sannolikhet runt 99,99966%  inte gör saker så spännande  :)

Delirium

Om inte annat kan man sitta ute med en glass, vädrets makter verkar vänligt inställda i år.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Folket

Jag kommer nog vara där till fem ungefär.

Rydfalk

Lastad. Fick inte med våra väldigt slitna plexiskivor - de ska packas underst... när man kommer ihåg dem  :?
Men, de kan komma med imorgon.

/Mikael

Wes

Varför blir det svårare och svårare att ladda en spikpistol ju fler öl man dricker?
Hoppas jag kan komma förbi en snabbis imorgon på morgonen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fredrik H

Jag blev återkallad i sista minuten, min fru skulle iväg på något jobbrelaterat just precis när Jesus skulle flyga hem till farsan/sig själv eller hur det nu är. Trist! Men jag ser gärna på bilder, nu har ju GTS och La Bat hypats en del så.... show me!

Rydfalk

Vill tacka alla för en riktigt trevlig helg och ett par krigsspelsrum mer som vi är vana!  :up:

• Demospel och presentationer kan vi göra ännu bättre till nästa år men de fungerade bra! Kul om vi kan få presentationer av de spel som planeras en vecka innan.

• Vi har diskuterat en gemensam roll-up för krigspelsrummet och krigsspel.se men där återkommer vi nog.

• Till nästa år ska vi också fundera lite på nån större aktivitet, kanske nåt dubbelblint flottstridande eller så. I skala 1:3000 med modeller och lägeskartor på whiteboards och kanske dueller i korridoren? Vi får se.

• Jag tror att vi ska sätta upp lappar på spel som står framme så att man vet vem som spelar och vilka planer man har för att spela klart. Vi hade tre - fyra bord med halvspelade spel stående - nu gjorde det inte så mycket för det spelades intensivt på alla andra bord och det var så mycket folk i lokalen att det var mer det än bordsbristen som gjorde att man sökte sig till andra rum.

Personligen fick jag spela lite för lite, missade monstren lite men fick rulla tillräckligt med tärning i alla fall.

Kan lägga upp lite bilder i eftermiddag - mer människor än blippar (förlåt men jag är sån...)

Rydfalk

Maglica

Robert Maglica

Delirium

Kanonbilder, jag ser riktigt vältränad ut, ren bluff så klart.

Delirium

Lincon blir mindre och mindre krigsspelsrum för min del, av olika anledningar, förra året hade jag dåligt samvete för att det var lite folk i rummet, i år var det tvärtom. I gengäld betydde det att det var i princip omöjligt för mig att spela där eftersom mitt problem med ljudstörningar blir allt värre med åren (ironiskt med tanke på att jag inte är känd för att vara tyst själv). De lugna korridorsändarna är mitt haven. Ser fram emot ett avskilt rum på FF. ;)

Jag spelade:

La Bataille de la Corunna (vi skulle ha stått fast vid att man borde kunna reglerna i förväg, inte lätt att förklara La Bat från scratch)
Axis and Allies: 1914 (roligt parti men borde varit 2 mot 2...lite för tidskrävande)
Star Wars: Rebellion x2 (briljant spel; kan vara årets mest popolära konventsspel, såg minst 10 partier spelas)
Blitz: A World in Conflict (Björn H var en bra lärare, spelet verkar leverera vad det lovar, hela kriget på en dagssittning, beställde det direkt)
Twilight Squabble (kalla kriget på 10 minuter och 30 kort)
Endeavor ("mycket roligare än vad jag trodde" - Jonas)
Sails of Glory x2 (alltid kul i Texashörnet)
Quartermaster General (tight spel med två engagerade nybörjare)

Kommer tillbaka till FF med krig, krig och mer krig. För övrigt var detta mitt tolfte Lincon i rad.

Björn

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  9 maj 2016 kl. 20:54:47
I gengäld betydde det att det var i princip omöjligt för mig att spela där eftersom mitt problem med ljudstörningar blir allt värre med åren (ironiskt med tanke på att jag inte är känd för att vara tyst själv). De lugna korridorsändarna är mitt haven.

Kan bara förstå. Bristen på bord under lördagen förtogs som sagt av antalet spelare och ljudnivån. Märker också av det en del (dottern har det ännu värre), särskilt vid mellanspel då man är mellan spel.

Citera
Ser fram emot ett avskilt rum på FF. ;)
Vi ska naturligtvis se vad vi kan göra. Kan vi få Stångåskolans nya lokaler finns där flera grupprum!