Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Barbarossa - Kiev to Rostov

Startat av Engelbrekt, 1 februari 2016 kl. 22:31:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Försöker lära mig EFS av Vance von Borries (GMT). Trevlig size på intro-scenariot! Tyska motoriserade enheter försöker slå sig fram till Sumy i oktober 1941.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Najs! Spelar som sagt gärna. Ett sånt scenario kan man ju ha undanstoppat i byrålådan på jobbet ju! Lunchspel?

Via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Engelbrekt

Ja, ha det på ditt kontor?

jerry

Nu snackar vi friskvård på jobbet  :ultra:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Andreas Lundin

CiteraJa, ha det på ditt kontor?

Sure!

:up:

CiteraNu snackar vi friskvård på jobbet  :ultra:

Är körsång friskvård, kan flytta divisioner i form av pappbrickor också vara det.  :ultra:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Citat från: Andreas Lundin skrivet  2 februari 2016 kl. 11:10:22

Sure!

Är körsång friskvård, kan flytta divisioner i form av pappbrickor också vara det.  :ultra:

Det kan också vara det yrket går ut på. Då slipper man nöja sig med rasterna.

:ultra:
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Jo, det förstås... Lyckost

Via Tapatalk

jerry

Citat från: Strv102r skrivet  2 februari 2016 kl. 12:29:07
Citat från: Andreas Lundin skrivet  2 februari 2016 kl. 11:10:22

Sure!

Det kan också vara det yrket går ut på. Då slipper man nöja sig med rasterna.

:ultra:

Äntligen svar på dina fantastiska spellistor som man avundats sen du dök upp på forumet  :ultra:
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Strv102r

Tja, det är ju bara TCS spelen, nästan, som spelas på det sättet. Och när tid ges. Canadian Crucible har ju dragit ut på tiden. Minst sagt. Både karta och brickor är gravt solblekta. Utom på skuggade delar då. Ser ut som olika terräng och nationaliteter.
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Engelbrekt

Citat från: Strv102r skrivet  3 februari 2016 kl. 20:18:06
Tja, det är ju bara TCS spelen, nästan, som spelas på det sättet. Och när tid ges. Canadian Crucible har ju dragit ut på tiden. Minst sagt. Både karta och brickor är gravt solblekta. Utom på skuggade delar då. Ser ut som olika terräng och nationaliteter.
Lunchspel med Lundin.

Andreas Lundin

Inte kul scenario alls. Skulle spela något annat scenario. Nu tappar man nästan tron på systemet. Men det är kul att få ihop lite krigsspelande på jobbet (på rasten alltså).

Engelbrekt

Jag vill gilla systemet, och det är egentligen bra gjort, men något klickar inte riktigt. Det är ofta mycket jobb för lite effekt, och fullt av undantag och subtila skillnader i regler beroende på olika situationer, som känns svårförklarliga.

Elias Nordling

Något som gäller sena Vance von Borries generellt. Han har nåt sätt att skapa process utan beslut som suger all glädje ur spelen. Jag har inte gett upp EFS-serien än, men den står på min obs-lista.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nielsen.filip

Övergjorde en AAR för några år sedan: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3140.0

Jag har inte öppnat lådan efter det trots att jag var försiktigt positiv (vad jag kommer ihåg) efter spelomgången...

Engelbrekt

Hade jag missat. Bra AAR. Bekräftar en del av mina farhågor: det är svårt att lära sig centrala delar av reglerna utantill, till exempel förflyttning, vilket i sig är ett varningstecken.