Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Red Sash Games Lace Wars

Startat av Strv102r, 27 februari 2016 kl. 23:25:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Är det någon som vet något om Lace Wars? Det finns ett spel i serien om Hattarnas krig 1740-1741...
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Känt för sina väldigt snygga komponenter, samt för att vara ett sånt där system som kräver att man överger alla andra hobbies och spel för att kunna ta till sig. Tror att seriereglerna är på över 100 sidor men jag kan ha fel där.

Systemet har sina hängivna fans, och det lär vara både realistiskt och spelbart. Men extremt tungrott. Tror att man kan spela fälttågscenarier som inte är lika krävande och har hört någon säga att spelet inte är lika tungrott då.

Det här är ett system för folk som tycker att Europa Universalis är alldeles för abstrakt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

Elias har rätt i det mesta tycker jag. Jag har ett antal spel i serien och har spelat ett par. Några är tämligen spelbara, andra är oerhört svårgenomträngliga. Jag äger Hattarnas krig, vill du låna det så går det alldeles utmärkt - jag har inte spelat det. Calandale på BGG har gett sig på detta spel och han sliter sitt hår i förtvivlan över både det ena och andra, men han knölar till det för sig på ett sätt som inte känns helt nödvändigt.
Grundspelet är begripligt och spelbart, men det är som Elias säger - det underlättar om man är beredd att lägga ner lite energi på att förstå hur man får ihop allting. Jag gillar verkligen att man lyckats fånga tidsandan på många sätt. Jag vet egentligen inte vad jag vill säga- Å ena sidan så orkar jag väldigt sällan uppbåda energi för de här spelen, fast jag liksom vill vara en sådan som gillar såna här projekt. Å andra sidan så verkar ju du/ni ha ett driv vad det gäller spelande som väcker krigsspelares avund i konungarikets alla hörn, så kanske det skulle funka...
:insecure:

P-O Jönsson

Minns att jag kollade på det här systemet härom året, men prislappen är ju skyhög.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards