Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2016

Startat av Rydfalk, 30 april 2016 kl. 14:03:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Som ni anar av frånvaron av denna tråd har vi bekymmer, lokala lokal bekymmer. Vi jobbar på att ordna en lokal (Generalsgatan borta, Berzan under ombyggnad...osv) till antingen 20-21 augusti eller 3-4 september. Vi hoppas att kunna hålla igång traditionen som nu passerat dussinet år.

Hade hoppats på att kunna säga något mer konkret innan LinCon, men man får ta det som det kommer. :insecure:

/Mikael & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Granlid

Trots den lite dystra informationen, så fann jag stor glädje i ditt inlägg iaf.
Var redan bokad helgen mellan dina två alternativ, så nu vet jag att jag kan delta (om det blir något).

Vi håller tummarna!
Friendly fire isn't.

Delirium

Frånvaro och frånvaro, är ju ett tag kvar så har inte undrat än.  :P

Bägge helgerna är bra för mig och jag kommer om det så hålls i en städskrubb. Hur vore det med campus igen, funkade ju bra de gånger jag hann vara med där.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

BjornH

Jag har aldrig lyckats komma. Hoppas det blir första helgen för då blir det premiär!

Delirium

Vi pratade ju om lite olika alternativ under Lincon och jag förstår att det är väldigt öppet just nu vad det blir, och därigenom när. Det visade sig att tidsperioden var populär för frugans vänkrets också så ju tidigare jag vet vilken helg det blir, desto lättare är det för min fru att planera, vilket generar vp för mig, om än ack så temporära. Härmed vill jag inte stressa er på något sätt utan info finns när info finns.

Hoppas på din närvaro Björn, så vi kan fortsätta Blitz: A World in Conflict-partiet. ;)

/Björn

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  9 maj 2016 kl. 14:56:18Det visade sig att tidsperioden var populär för frugans vänkrets också så ju tidigare jag vet vilken helg det blir, desto lättare är det för min fru att planera, vilket generar vp för mig, om än ack så temporära.
Med tanke på den framförhållning som vi brukar ha är vi redan extremt sena. Vi jobbar på och vi gör vad vi kan för att du åtminstone ska uppnå en Marginal Victory - om än ack så temporärt...

Delirium

Det är den service man har kommit att förvänta sig från Linköping!  :up:

carlsson

Universitetet är uteslutet eller? Har ju funkat bra tidigare gånger. (?)
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

Rydfalk

Nej, inget är uteslutet. Dock tycker undertecknad kioskist att det är måttligt kul att drifta kiosk på Campus... det blir som LinCon + en massa trist logistik.

Just nu har vi följande mer eller mindre troliga alternativ i pipelinen:
- Stångåskolan II på Kasernområdet
- Campus
- Skjutfältet i Kvarn
- Helikopterskolan på Malmen
- Lyxkonvent med helpension (fredag middag - söndag lunch 2300 - 2600:-)

Delirium

Förstår kioskproblemet på Campus...om det är det enda/bästa alternativet just i år är ju varianten att köra ett mellanår vad gäller mat och ompyssling och bara ha det allra nödvändigaste (kaffe), och sköta resten i omgivningarna (Pressbyrån/Ryd etc). Skulle ju också ge dig/er mer tid att spela men förstår också att kiosken är ett roligt projekt i sig...

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 10 maj 2016 kl. 14:03:20
Förstår kioskproblemet på Campus...om det är det enda/bästa alternativet just i år är ju varianten att köra ett mellanår...

Ja, och det är just därför Campus står på listan...
Annars hade det inte gjort det.
Dök upp ytterligare ett alternativ för nån timme sedan, så "ja" vi söker efter lokaler och "nej" inget är uteslutet.

Engelbrekt

Skjutfältet i Kvarn hade ju varit passande, och roligt: jag har minnen därifrån, både av ett lajv och utbildning i pansarvärnsrobot 56 Bill. Bägge tillfällena var myggiga, dimmiga och dyblöta.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Rydfalk

Hoppas på en lösning denna vecka, fast vi har hoppats förut...

Andreas Lundin

Du vet ju redan att jag gärna testar lyxvarianten!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Jag tar vad jag kan få, som fogden sa.