Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Granlid

Citat från: Rydfalk skrivet  8 september 2016 kl. 16:26:46
Kom tillbaka från en konferensresa och fick en försenad födelsedagspresent av min fru igår... en rökrock! :mrgreen:

/Mikael

Grattis!

Går det att få konfirmerat om var dessa beklädnader kan komma till användning?
Dvs, finns det uppvärmda utrymmen för ändamålet eller är vi hänvisade utomhus och till naturens nycker?
Friendly fire isn't.

Rydfalk

Citat från: Granlid skrivet 20 november 2016 kl. 01:11:57
Går det att få konfirmerat om var dessa beklädnader kan komma till användning?
Dvs, finns det uppvärmda utrymmen för ändamålet eller är vi hänvisade utomhus och till naturens nycker?
Kan inte säga att jag har utforskat det hela. Hur brukar det se ut på konferensanläggningar idag?
Vill man vara helt säker på att bekvämt kunna använda plagget tills dess ursprungliga ändamål skull jag tro att jag rekommenderar en elegant rökrock i kamelulster eller kanske vadmal.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Nu slutade jag förvisso röka för ganska många år sedan, men min erfarenhet är att ganska få anrättningar har regelrätta rökrum nuförtiden...
1914

Björn von Knorring

Jag är intresserad av att komma men då jag endast är en medium wargamer som inte spelar monsterspel eller hex and counter-spel. Exempel på spel jag gärna spelar är t ex:
- valfritt COIN-spel
- Blockspel á la Columbia games eller Strike of the eagle
- Quartermaster general eller någon av de två uppföljarna
- Maria, Friedrich, Sekigahara, Hannibal: Rome vs Carthage eller Triumph & Tragedy
- Napoleonic wars eller Sword of Rome

Jag kan även ta med mig mitt Napoleons triumph som jag gärna spelar men jag kan inte reglerna så det behövs någon/några som kan dem.

Vad tror ni? Ska jag signa upp mig eller är det bättre att ni får gräva ner er i ett par monsterspel hela helgen? :)

Delirium

Omöjligt att svara på, inget är ju planerat än så länge. Själv vill jag antagligen gräva ner mig i monsterspel just den här helgen men jag kan inte tala för någon annan. Det vore dock osannolikt om du inte skulle kunna hitta en enda likasinnad bland deltagarna. Om inte annat brukar det ju gå att lura folk till sidospel medan man är inaktiv i monstret. ;)
1914

Rydfalk

#50
Precis som Delirium är inne på så är det väl tidigt att veta något. Det är väl mest troligt att det blir minst två, tre bord med olika spel då vi nu är runt dussinet.
Att alla skulle fastna för nåt monster känns inte helt sannolikt, men vill du vara säker kan du avvakta ett tag och se hur det verkar utvecklas. Sedan kan du vara med och påverka vad som ska spelas. Sedan måste vi väl vara lite extra uppmärksamma så att ingen hamnar bredvid en helg som denna.

(Ps. Spelar gärna nåt COIN)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Elias Nordling

Jag har ingenting emot att spela något stort, men homeopatiskt monsterspelande av typen "fredag, ställ upp, lördag, spela 1,5 omgång av 36, söndag packa ihop" är jag inte intresserad av.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

1914

Björn von Knorring

Citat från: Elias Nordling skrivet 21 november 2016 kl. 14:55:04
Jag har ingenting emot att spela något stort, men homeopatiskt monsterspelande av typen "fredag, ställ upp, lördag, spela 1,5 omgång av 36, söndag packa ihop" är jag inte intresserad av.

:lol:

Andreas Lundin

Jag är nog också intresserad av Generalkvartermästar- och COIN-alternativet. Sedan vet man ju inte vilket häftigt monsteralternativ som dyker upp...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Jag resonerar som så att om det är någon gång man BORDE spela ett monster är det nu. Bra lokaler, rimligtvis bra akustik/ljuddämpning och inte mycket folk som ränner fram och tillbaka. Mat och boende på krypavstånd för full koncentration. Blir inte bättre förutsättningar än så för min del. Men 1,5 turns låter lite lite. ;)
1914

Elias Nordling

Är det nångång man borde spela monsterspel så är det när man kan ha det uppställt i 2 år, inte 3 dagar. Sen är jag lite bortskämd med infrastruktur för det, men det finns väl i Göteborg också.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

aegneus

Jag överslagsräknade och fick det till ca 20 speltimmar efter setup (4+12+4). Så, om man kan hitta ett spel som tar en timme per turn och känns fullgånget efter 20 turns...

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 21 november 2016 kl. 14:55:04
Jag har ingenting emot att spela något stort, men homeopatiskt monsterspelande av typen "fredag, ställ upp, lördag, spela 1,5 omgång av 36, söndag packa ihop" är jag inte intresserad av.

:up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Det finns en möjlighet att man bara ligger i poolen hela helgen, och inte i Polen.  :mrgreen:
1914