Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2017

Startat av Delirium, 3 november 2016 kl. 17:16:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Spelare!

Enligt vad som numera kan betecknas som alltmer traditionsbundet bjuder Patrick T och Björn E in alla till Blippspel Galore även 2017, helgen 20-22 januari. Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, ca kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Man kan inte sova över i själva lokalen men det finns tre övernattningslägenheter i huset som man kan boka direkt genom Patrick. Utöver det står Göteborgs hotell och vandrarhem redo. Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande, man sköter sig själv men det finns gott om butiker och restauranter i närheten. Dock finns kaffe alltid tillgängligt.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar max hundra kronor att vara med hela helgen men normalt blir det mindre än så.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen adjacent. Parkering kan vara svår men finns till exempel i Psykologens logi, även det vid Linnéplatsen.

För de som inte varit med tidigare och undrar hur det ser ut och vad som spelas hänvisas till den här tråden: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3702.0 och den här tråden: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3857.135

Varmt välkomna!

Patrick, Björn (och som vanligt Fannis ande)

Instructions d'Entré:

För att komma in genom ytterporten Sveaplan 29 ring/koda "999+ring". Om någon är nere i lokalen trycker denne på en öppningsknapp. Väl inne genom ytterporten måste en dörr till forceras, i korridoren första dörr till vänster. Denna dörr är oftast inte låst utan man måste bara trycka ner handtaget ganska hårt. Om den inte går upp trots milt våld och den faktiskt är låst måste ni ringa på klockan men då låter det som ett flyglarm nere i lokalen så GÖR DET INTE I ONÖDAN OCH TRYCK BARA EN GÅNG. När vi hämtat oss från chocken trycker någon på öppningsknappen.
1914

Granlid

Glädjande nyheter, i en annars mindre lyckad dag!

Patrick, du har PM om övernattning.

/Granlid
Friendly fire isn't.

Andreas Lundin

Super! Förhandlingarna har börjat!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

nielsen.filip

Tecknen är goda, de heliga hönsen äter!
Så för första gången, räkna med min närvaro.  :)

Patrick_T

Kan säja att min deltagande bodde öka efterson Julian har vunnit "The battle of the bulge" på gallant sätt, som yngling Julianus när han blev skickat av släckningar till Germania för att krigga och dö.

aegneus

Citat från: Patrick_T skrivet  4 november 2016 kl. 17:45:33
Kan säja att min deltagande bodde öka efterson Julian har vunnit "The battle of the bulge" på gallant sätt, som yngling Julianus när han blev skickat av släckningar till Germania för att krigga och dö.

Det där låter som bättre nyheter än att det blev ett Galore nästa år också!

Delirium

1914

Delirium

Intresssant statistik, förra året var jag en månad tidigare med tillkännagivandet och hade fått 17 svar inom två dagar. Inte riktigt så i år. Anledningar?
1914

nielsen.filip

Citat från: Delirium skrivet 10 november 2016 kl. 15:55:24
Intresssant statistik, förra året var jag en månad tidigare med tillkännagivandet och hade fått 17 svar inom två dagar. Inte riktigt så i år. Anledningar?

För att jag sa att jag kunde...  :o

Elias Nordling

Själv är jag rätt trött och sliten just nu med mycket lite energi till spelande, och då känner man inte heller att "Jaa, jag kommer!" Hoppas att känslan ska infinna sig så småningom.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Fullt förståeligt Elias, så känner vi nog alla ibland. Min tanke var först om vi hade lyckats välja en riktigt dålig helg den här gången. Jag lade upp ett event på Facebook (jag lär mig snabbt!) och där blev det lite mer action.
1914

Scipio

Jag kommer.
Det är bara lite mycket för tillfället så min tid för forum-häng är tyvärr lite begränsad atm.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

aegneus

Om inget oförutsett sker kommer jag.

tomasos

Jag har aldrig varit på Blippspel Galore innan men det låter kul så jag ska försöka komma. Jag spelar väl mest ASL och Twillight Struggle om någon vill spela det, annars så testar jag gärna något annat om folk har lite överseende med newbies :o

Andreas Lundin

Krigsspels klientel är av den välkomnande typen. Inga problem. Ett tips är att man hoppar på de spelförslag som dyker upp på forumet några veckor innan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH