Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Monster som spelas klart på en helg

Startat av aegneus, 21 november 2016 kl. 18:43:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

Elias kommentar om homeopatiska spel i FF deluxe tråden fick mig att fundera.

Finns det några monster som kan sättas upp och spelas till slut på en helgträff? Typ på deluxe. Vad krävs för att det skall fungera?

Diskutera!

Strv102r

Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Andreas Lundin

Vad är ett monster? Jag tror till exempel att Ardennes '44 skulle funka bra, men är det ett monster?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Vi kan utgå från Elias citat (som jag också uttryckt flera gånger): "Jag har ingenting emot att spela något stort, men homeopatiskt monsterspelande av typen "fredag, ställ upp, lördag, spela 1,5 omgång av 36, söndag packa ihop" är jag inte intresserad av."

Så, stort, snabbt att sätta upp, snabbt att spela.

SCS? It Never Snows?
Nappebibilioteket av Kevin Zucker, t ex Napoleon's Last Gamble?

Simonitch-spelen är inte superstora men Ardennes '44 ändå störst? Jag tycker det kvalar in, har ändå två kartor! Gillar det.

Övertygad om att det finns fler men äger dem inte.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Hela Världskriget-spel på nivån snäppet under World in Flames: The Massively Overdone Edition borde funka.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Third world war
GDWs klassiker men utan Persian Gulf det diplomatiska förspelet drar ut på tiden
Men även utan PG är det ett roligt spel som kanske kan klaras av på en lång helg
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif

Elias Nordling

Dessutom tycker jag att PG har sönder spelet lite. Ja egentligen tycker jag spelet är bäst med bara del ett, men ja, jag är på.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BjornH

Citat från: Elias Nordling skrivet 22 november 2016 kl. 07:08:09
Hela Världskriget-spel på nivån snäppet under World in Flames: The Massively Overdone Edition borde funka.

Vilka då t.ex.? Blitz - A World in Conflict går ju bevisligen att slutföra på denna tid men kanske inte kvalar in som monster. Finns det andra "hela kriget" spel som går att slutföra under en spelhelg?

Andreas Lundin

Citat från: BjornH skrivet  2 januari 2017 kl. 11:42:36
Citat från: Elias Nordling skrivet 22 november 2016 kl. 07:08:09

Vilka då t.ex.? Blitz - A World in Conflict går ju bevisligen att slutföra på denna tid men kanske inte kvalar in som monster. Finns det andra "hela kriget" spel som går att slutföra under en spelhelg?
Massor!

Utan att tänka efter:

Quartermaster General
Axis & Allies
Europe Engulfed plus Asia dito.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BjornH

Citat från: Andreas Lundin skrivet  2 januari 2017 kl. 13:20:16
Massor!

Utan att tänka efter:

Quartermaster General
Axis & Allies
Europe Engulfed plus Asia dito.

Ok, visst. Men de där är väl ännu mindre monstriga, och knappast "nivån snäppet under WiF". Kan man spela Totaler Krieg + Dai Senso på  en helg?

aegneus

Nej. TK självt... med fyra man som kan det väl och inte minmaxar hela tiden? Kanske.

Andreas Lundin

Delirium

Jag tror ni har demonstrerat att spel som spelas klart på en helg inte är monster.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Citat från: Delirium skrivet  3 januari 2017 kl. 09:06:22
Jag tror ni har demonstrerat att spel som spelas klart på en helg inte är monster.
Jepp! :)