Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krig i Göteborg 28 december?

Startat av Delirium, 21 december 2016 kl. 16:28:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Genom en serie olika omständigheter har jag fått mig tilldelat en heldag att spendera med spel den 28:e december.

Jag har redan frågat mina telefonkontakter (kanske missat någon) men vill nu sprida det ytterligare med tanken att det (kanske?) skulle kunna bli en heldag med lite olika spel på gång samtidigt, kanske till och med start på en tradition?!

Vad sägs?
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

B_J_S

Låter intressant.
Var någonstans hade du tänkt att det skulle vara?
//Jonas

Delirium

Trevligt! Det beror på hur många vi blir tror jag, ett alternativ är mitt jobb, ligger vid Ullevi men larmas på centralt 22.00 och kanske lite tidigt att sluta?  :P

Annars hemma hos någon med bra förutsättningar?

Filip N och Phillippe är också på under delar av dagen åtminstone, hoppas på fler.

tinG

Citat från: Delirium skrivet 21 december 2016 kl. 16:28:00
Vad sägs?

Björn, av en outgrundlig anledning så jobbar jag faktiskt den 28:e... så inget NLG. inget annat heller...

Skall vi slänga upp pågående NGL-kampanjen på Galore? Kanske ett ypperligt tillfälle för nystart? Stort, snyggt och imponerande är det ju också... Kan tänka mig att tillåta spelpaus för andra projekt vid sidan om, har själv föreslagit ett Won by the Sword mot Elias. Paralella spelsessioner också förstås möjliga. Jag tar på mig att bevara setup på en vassal-fil.

/j

God Jul!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Jag säger ja till att sätta upp stort TLNB-spel på Galore med dina brasklappar om spelpaus för andra projekt/parallella sessioner (vi vet ju att det går att spela sidospel också). Om det blir NLG är jag lite skeptisk till att starta den 15:e juni, vill nog hellre snabbspola förbi den dagen och se lite action den 16:e. Inget som hindrar att sätta upp alla kartorna ändå så klart. :)

Otur med 28:e, men sånt händer!

aegneus

Kan man få ett command där för en spelsession för att känna på spelet? Jag kommer inte kunna vara på Galore hela tiden i år (surprise!)

Delirium

Fler spekulanter för 28:e?

Jag räknar in Filip N på dagen fram till ca 17 och Phillippe på kvällen från ca 16.30. Jonas ospecificerad tid, jag kan hela dagen.

(Nappecommands på Galore finns så det räcker och blir över.)

B_J_S

//Jonas

Jon

B_J_S

//Jonas

Delirium

Plats är ej bestämd, finns ett par alternativ men lutar åt jobbet, alltså vid Ullevi.

B_J_S

//Jonas

B_J_S

Klartecken för onsdagen har givits.

Spänd väntan på plats där man får köra med dubbdäck!  :cry:
//Jonas

Delirium

B_J_S

Finns det några förslag på spel?
Regler att läsa...  :)