Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Liberty Roads

Startat av Fredrik H, 23 augusti 2009 kl. 15:00:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik H

Jag tänker inte gå i någon försvarspolemik, jag försvarar inte spelet på det sättet.. :lol:  Jag tycker att din husregel verkar vara en bra idé, den kan jag tänkas prova vid nästa session. Idén med support känns rätt, med din modifikation så flyter det nog lättare. Jag förstår också att väldigt lite i vår hobby är att jämföra med tokens i GBII!
När det däremot gäller scenarion så har jag svårare att förstå dig. Man spelar väl alltid kampanjen? :?

Elias Nordling

Och jag säger inte att Liberty Roads är dåligt. Håller fortfarande på att utforska det. Det är fortfarande en 4 av 5 för mig, och jag hoppas att jag inte låter för negativ!

Även om man alltid spelar kampanjern är det skillnad på Kampanjen i Tunisia eller Korea och kampanjen i Case Blue...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Så här många år efteråt tränger jag in i Liberty Roads, och det är riktigt roligt. Jag gillar verkligen nivån på vad man gör och hur man tänker, det vill säga inte för mycket. Jag gillar att det är ganska snyggt och rättframt och verkar skapa intressanta ångestsituationer; att det är hela Frankrike och intrånget i Tyskland med 16 sidor regler men inte för dumt. Det kunde varit fler player aids, är ett klagomål, jag får ofta slå upp små detaljer som lika gärna kunde stått  i ett separat ark, ihopsamlade. Men å andra sidan, med så kort regelbok kan man kanske begära att det mesta ska fastna efter ett tag.

Känns som ett gjutet konventsspel.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Det finns ett problem i att det finns många skräpenheter och ingen overrun-funktion. Tysken kan helt enkelt hindra de allierade från att avancera genom att ställa skräp i vägen. Detta är ett större problem i uppföljaren Victory Roads. Det finns också ett problem i att de allierade kan gejma Hitlerskalan och se till att tysken totalparalyseras av att chefen får sparken flera gånger på raken.

aegneus

Nu får ni mig att svänga mellan vill prova och vill inte prova med två poster. Hur skall jag ha det?

Elias Nordling

Jag skulle vilja prova det mer (Galore?) för att bestämma mig.

sfclinken

Jag sålde mitt ex. Fick panik av färgsättningen efter en setup.  :oops:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

CiteraFick panik av färgsättningen efter en setup.

There IS that. Tar skitlång tid att sätta upp för att man letar flugsvampar och spöken i stället för siffror och enhetssymboler.

Delirium

Citat från: aegneus skrivet 15 december 2016 kl. 19:30:48Nu får ni mig att svänga mellan vill prova och vill inte prova med två poster. Hur skall jag ha det?

De gustibus et coloribus non est disputandum. Bestäm själv!  :ultra:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Det var ett jäkla gnäll! Vid jul ska man vara snäll! :-)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Jag tycker Galore låter som ett intressant svar. Skriver upp det på mitt danskort.