Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2017 - 24 maj – 28 maj

Startat av Rydfalk, 3 februari 2017 kl. 12:25:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Magro

Blir inte klok på  tider/platser kvar. Är det bara komma in på torsdag tidigt och skriva upp  sig på tavlan?

Triumph &Tregedy vil jag väldigt gärna spela, ser mycket annat också som vore kul (Paths of Glory, Twilight Struggle...).

Rydfalk

Citat från: Magro skrivet 23 maj 2017 kl. 16:21:42
Blir inte klok på  tider/platser kvar. Är det bara komma in på torsdag tidigt och skriva upp  sig på tavlan?

Triumph &Tregedy vil jag väldigt gärna spela, ser mycket annat också som vore kul (Paths of Glory, Twilight Struggle...).

Absolut. Salen är bokad fram till 17 men det är väl tentaperiod så det är nog mest för eget arbete.
Vi kommer att finnas på plats från... ja, 15 - 16 så där skulle jag tro.

Vi är ett gäng som försvinner ner på stan ett par timmar med det borde finnas nån arrangör och annat folk på plats som gärna rullar en tärning eller två.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Hannes

CiteraAbsolut. Salen är bokad fram till 17 men det är väl tentaperiod så det är nog mest för eget arbete.
Men nu snackar om onsdag, väl? :o För Magro frågade ju om torsdag.

Frocken

Så, idag drar det igång för er, ha de så gött nu och kom ihåg att jag har koll på er via forumet så ni inte latar er!
:ultra:

KalleW

Citat från: wingnut skrivet 22 maj 2017 kl. 17:23:02
Jag bor i Lkpg och kan enkelt ta med T&T, USE och East/EuroFront. Säg till om det behövs eller skriv en rad på tavlan.

USE är jag väldigt sugen på som sagt.

Delirium

Citat från: Hannes skrivet 23 maj 2017 kl. 21:14:14
CiteraAbsolut. Salen är bokad fram till 17 men det är väl tentaperiod så det är nog mest för eget arbete.

Ja, de tiderna är för onsdag.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Citat från: Frocken skrivet 24 maj 2017 kl. 06:49:09Så, idag drar det igång för er, ha de så gött nu och kom ihåg att jag har koll på er via forumet så ni inte latar er!
:ultra:

Var var den stridsvagnen för järnbrigaden när de behövde den? ;)

Taget, vi ska sköta oss! Regn, dålig sömn och sjukdom i familjen gör det till en traditionell konventsuppladdning så det här kan bara sluta som en succé!
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 24 maj 2017 kl. 07:04:40
Citat från: Hannes skrivet 23 maj 2017 kl. 21:14:14

Ja, de tiderna är för onsdag.

Oups!  :oops:

Nej, då är det väl 9:00 som är vår "officiella" starttid men är man tidigare  är det normalt bara att be nån låsa upp. (Tänkte förlita mig på Villiam  på mornarna, som bor ett stenkast från LiU.)

På LinCon kör vi inte någon mer bestämd uppbokning av pass etc, utan mer att man kan skriva upp sig eller bara kolla i rummet med de som bara sitter och hänger.
Till höstens Friendly Fire gör vi nog om experimentet med ett delat dokument där man också kan boka sig.

Delirium

Hey, vi som "bara sitter och hänger" spelar faktiskt! Ibland har det hänt något! ;)
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 24 maj 2017 kl. 07:18:57
Hey, vi som "bara sitter och hänger" spelar faktiskt! Ibland har det hänt något! ;)
Nu tillhör Herrn utan tvekan de som sälla "bara sitter och hänger" medan undertecknad allt som oftast kan göra det.

wingnut

Citat från: wingnut skrivet 22 maj 2017 kl. 17:23:02
Jag bor i Lkpg och kan enkelt ta med T&T, USE och East/EuroFront. Säg till om det behövs eller skriv en rad på tavlan.

Jag tar med dessa.
wingnut

KalleW

Jag kommer ta med Paths of Glory, Falling Sky, Conflict of Heroes och TTA: A new story of civilization. Planerar att dyka upp ikväll runt 19:30-20:00. Kan spela något lättare första kvällen. Tar bara med COH idag.

Klas Malmström

Citera
Har inte varit på Backen ännu - tvärs över gatan från H&H.
Misstänker dock att jag är seriöst bilburen   :(
Aufklärungs-Abteilung "Malmström" rekognoserar lokationen.
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Citat från: Klas Malmström skrivet 24 maj 2017 kl. 18:45:59
Citera
Har inte varit på Backen ännu - tvärs över gatan från H&H.
Misstänker dock att jag är seriöst bilburen   :(
Aufklärungs-Abteilung "Malmström" rekognoserar lokationen.
:up:

Rydfalk

Tack alla för ytterligare ett trevligt LinCon!

Fick som vanligt spela för lite - jag har bara mig själv att skylla! - men hann prata med en hel del mer eller mindre nya förmågor och bekanta!

Både Blipp och Figg var välbesökta och det är väl i Figg som förändringarna mest kommer. Vi gör ett nytt försök med lite dubbelblinda flottstrider nästa år.

Så, då är det bara att börja ladda och se fram emot Friendly Fire!

/Mikael & c:o