Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2017 - 24 maj – 28 maj

Startat av Rydfalk, 3 februari 2017 kl. 12:25:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  2 maj 2017 kl. 12:18:22
Nice! Vi kan se hur intresset utvecklar sig när det närmar sig, jag är lite inne på att ha inbjudningar till demonstrationer av scenarior av de olika spelen på förbestämda tider, inklusive regelförklaring.

Sätter du ihop ett schema så kan jag dra ut det. Sedan är du upplåst hela LinCOn!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Icke sa nicke!  :P

Vi diskuterade väl efter förrförra (?) Lincon att det kunde vara bra att ha specifika events i krigsspelsrummet som folk kan planera för (som inte behöver ta så lång tid) som introduktion för spel man varit nyfiken på alternativt för krigsspel generellt. Tänkte det kunde vara kul att testa idén på pilotstadiet.

Men om det finns intresse för att köra ett helt spel (t ex Rising Eagles) så funkar ju det också.  :mrgreen:
1914

jerry

silver bayonet skulle man velat få en lektion i .... men man missar väl Lincon som vanligt.....
Sista gången jag var där var 1990-1991...........................................
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  2 maj 2017 kl. 14:44:22
Icke sa nicke!  :P

Vi diskuterade väl efter förrförra (?) Lincon att det kunde vara bra att ha specifika events i krigsspelsrummet som folk kan planera för (som inte behöver ta så lång tid) som introduktion för spel man varit nyfiken på alternativt för krigsspel generellt. Tänkte det kunde vara kul att testa idén på pilotstadiet.
Kul.
:up:
Vi kör som alla år demos med lite snabbspelade och någorlunda enkla spel. Vi får lite se vad det blir i år, men något vi har och är någorlunda intränade på. Manoeuvre och Conflict of Heroes kan jag tänka mig dyker upp tillsammans med ett tredje spel, kanske nåt litet scenario från nåt SCS-spel. De tar väl upp ett par stycken av de A3-ställ jag köpte förra året, men inga problem att ha nåt över.



"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jag kanske äntligen ska testa Maneuvre det här året.  :P

Min ambitionsnivå pendlar extremt mycket, ena dagen känner jag för att sätta ihop ett ambitiöst spelttestprogram, nästa dag lutar jag åt att inte ta med ett enda spel och bara gå runt och slå dank i fem dagar. Tror det beror på att en lååång jobbsäsong tar slut just Linconveckan och det finns stor risk att luften går ur en i och med ledigheten. Tror jag behöver hålla det öppet lite...  :oops:
1914

Magro

#50
Hej,

Jag skulle vilja spela något krigsspel på lördagen, kan spela hela dagen bara man bokar.
Vill väldigt gärna testa Triumph & Tradgedy på tre men kan spela annat på 2/3/4...




Peter

BjornH

Jag kommer tillsammans med mina söner att ha ett arr i en angränsande lokal (tror jag i alla fall) S19. En slags koloni, kan man kanske säga. Där kör vi "4x" spel, i dagsläget Space Empires 4x, Clash of Cultures, Eclipse, Imperial Stars II och något mer. På torsdagen blir det ett Mage Wars event.

På fredagen kör vi Blitz! A World in Conflict! Björn, jag och Jocke(?) och Klas(?) är bokade vad jag förstått men det finns plats för en till el. ev. mer. Vi kör nog i S19 då för att sprida gracerna.

Ska bli kul!

 

Björn von Knorring

Citat från: Delirium skrivet  3 maj 2017 kl. 10:42:30
Jag kanske äntligen ska testa Maneuvre det här året.  :P

Om du är intresserad av Manoeuvre så är jag alltid happy to oblige 8)

Granlid

Nu när High Frontier 3rd Edition äntligen kom, någon som vill grilla hjärnan med mig?
Friendly fire isn't.

pelle

#54
Tar med mitt DIY Krigs-Spelet (regelbok från 1826, se tråden om Riktigt gamla svenska krigsspel) och spelar om någon eller några vill prova. Tar 1-2 timmar inklusive setup och förklara regler. (Det är fortfarande papperkartor och något för färgglada träbitar och inte korrekt byggt enligt instruktionerna i boken, men det är funktionellt och kan spelas helt enligt reglerna.). Om ingen vill planera in ett pass (torsdag eller lördag, fm eller em?) skriver jag en rad på tavlan.

Eller något helt annat halvstort det finns plats fö en till spelare på.

Delirium

Citat från: BjornH skrivet  3 maj 2017 kl. 18:19:12
Jag kommer tillsammans med mina söner att ha ett arr i en angränsande lokal (tror jag i alla fall) S19. En slags koloni, kan man kanske säga. Där kör vi "4x" spel, i dagsläget Space Empires 4x, Clash of Cultures, Eclipse, Imperial Stars II och något mer. På torsdagen blir det ett Mage Wars event.

På fredagen kör vi Blitz! A World in Conflict! Björn, jag och Jocke(?) och Klas(?) är bokade vad jag förstått men det finns plats för en till el. ev. mer. Vi kör nog i S19 då för att sprida gracerna.

Ska bli kul!

:up:
1914

Delirium

Jag har tänkt lite till och tror det skulle kunna vara bra att köra igång Austerlitz: Rising Eagles direkt på onsdagen när vi kommer. Det går ruskigt fort att sätta upp i och med att man kör 95% hidden formations, och vi skulle kunna spika orders i förväg för maximal effektivitet. Om man räknar med ett spelpass 16-19 (cirka), avbrott till 21, sedan "resten av kvällen" lär man komma ganska långt och vi kan bedöma läget inför en eventuell fortsättning.

Här är regler: https://www.boardgamegeek.com/filepage/144201/system-rules-v2

Jag vet att Roger och Uffe sedan tidigare är intresserade, jag kan antingen vara med eller vara GM beroende på intresse så två till kan få plats.

Jag tänkte mig att man kör lagspel enligt min teamplay-variant som fått designerns blessing: https://www.boardgamegeek.com/thread/1735368/multiplayer-variant
1914

Hannes

Björn: Jag hakar gärna på Rising Eagles!

Delirium

1914

KalleW

Jag tar med mig
* Paths of Glory
* Virgin Queen
* Conflict Of Heroes
* Through The Ages : A new Story of Civilization

...och kan ta med följande, som jag gärna spelar, om intresse finns
* Twilight Struggle
* Combat Commander - någon av de 3 spelen + någon expansionerna
* Falling Sky