Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

Here I Stand - GMT P500

Startat av BigPapaBear, 20 december 2005 kl. 19:45:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#15
finns du i Lund, så ställer jag gärna upp på ett parti live också!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

tinG

#16
Citat från: "Doomfarer"Fick spelet idag och det ser häftigt ut.

Finns det något intresse av att spela över nätet? Skulle vara kul med en helsvensk omgång.  8)

Vill vara med på en svensk omgång... väntar på min kopia. Har inte läst igenom regelboken ännu...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#17
Tänka sig!
Here I Stand låg hemma och väntade på mig!  :D

Inom loppet av 1½ vecka har jag adderat följande spel till min samling:
- Fear God & Dread Nought
- Dawn of the Rising Sun
- Twilight Struggle
- The Burning Blue
- Here I Stand
- C3i #17 med Cheriton 1644

DAgs att läsa regler!
 :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Johnson

#18
Twilight struggle är riktigt bra.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Scipio

#19
Skaffade också The Burning Blue. Har läst igenom reglerna nu och är riktigt positiv till det jag har sett.
Tycker designern har lagt sig på en mycket bättre nivå än de spel som tidigare har släppts på ämnet.

Det ska blir riktigt kul att få flytta flygarmador över himlen så snart tillfälle ges.  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

magnus lindström

#20
Verkar Burning flyta på bra? Har själv tröttnat på spel som påminner om tentaplugg.

Scipio

#21
Jo det är det intrycket jag fick från regelläsningen.  Till skillnad från dom andra spel som har gjorts så behöver man inte vara revisor för att orka med allt pappersarbete utan det verkar ligga på en balanserad nivå mellan spelbarhet och att försöka skildra det unika med flygstriderna på strategisk nivå.

Tror nog att man som britt kan få en go Strategic-Air-Command-bunker känsla när man sitter och försöker lista ut vad Tysken kommer med för styrkor och när och var och försöka lyckas kontra dennes planer.

Enligt reglerna så ska en dags strider (ungefär ett kampanjscenario) ta från ett par timmar till en kväll, vilket
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tinG

#22
Citat från: "Scipio"Skaffade också The Burning Blue. Har läst igenom reglerna nu och är riktigt positiv till det jag har sett.
Tycker designern har lagt sig på en mycket bättre nivå än de spel som tidigare har släppts på ämnet.

Det ska blir riktigt kul att få flytta flygarmador över himlen så snart tillfälle ges.  :)

Ok Roger då har vi åtminstånde EN "fast punkt" i GothCon-tillvaron! :up:
Kanalkampf
Kanske vi är lite OFF TOPIC nu
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon Karlsson

#23
Citat från: "BigPapaBear"...och som har en tabell för hur Henrik VIIIs fruar lyckas med barnafödandet?  :D

Jag kan inte bestämma mig för om det var en bra eller en dålig idé att trycka den där. Å ena sida så kommer det här spelet alltid att vara känt som "spelet med tabellen för hur Henrik VIII:s fruar lyckas med barnafödandet, amen gu' så fånigt". Å andra sidan så kan det ju få folk att notera det eller komma ihåg det.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Lord Cardigan

#24
Ni som vet...

Finns det nån som kan tänka sig att bidra med några pointers beträffande HIS ur förhandlingssynpunkt? Hur mycket förhandling är det egentligen? Vilka uttryck tar sig diplomatin i spelet? Och löper den i alla riktningar mellan alla spelare eller bara nästgårds, så att säga?

Jag och mina värsta vänner är väldigt nyfikna på titeln. Men vi är lite selektiva och kräsmagade och kräver bra tjafs för att gå igång på ett spel. Hur är tjafspotentialen om man jämför med klassiska titlar i tjafsgenren?