Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[Bok] Operation Barbarossa av Nigel Askey

Startat av Andreas Lundin, 28 april 2017 kl. 07:17:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Hej!

Någon som innehar eller har gluttat i dessa böcker? Om man är ett nöt som är överintresserad, är detta ett bra inköp eller bara skrot? Frågar åt en vän, så klart.

(Klicka på bild för länk)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Jag har prenumererat på den bokserien och dom fyra första delarna har ramlat in så här långt.

Dom är ambitiösa och intressanta tycker jag.
Dom bör vara av intresse oavsett om man designar ett östfrontsspel digitalt eller analogt.

Han har gett sig in på att modellera alla faktorer relevanta för östfronten under 1941 och vill få fram en komplett förteckning av siffror för alla relevanta förband som deltog i Barbarossa, bara den ambitionen i sig är rätt porrigt tycker jag.

Första boken går igenom hur den modell han har byggt upp är uppbyggd.
Andra och tredje boken behandlar tyska förband
Fjärde och femte boken behandlar de sovjetiska förbanden.
Sjätte boken kommer behandla "axis minors" förband
Sjunde boken blir en sifferbok där han går igenom stridsvärdesberäkningsmodellen som ligger i grunden för modellen och en del matematiska detaljer runt denna.
Åttonde boken kommer att innehålla en simulation av Barbarossa och även analyser av vad som bör vara relevant i att bygga en simulation av Barbarossa.

Klart häftigt projekt helt klart men om det någonsin blir klart så ser jag inte att det är färdigställt inom en 10-årsperiod. Det är ivf. som det känns när jag tittar på ambitionsnivån som Nigel har satt för det här projektet.

Han har en hemsida för det här projektet där man kan kika för att få lite mer kött på benen: http://www.operationbarbarossa.net/
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Utmärkt utläggning. Min vän tackar för det!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Min vän lade in ett inköpsförslag på det lokala biblioteket har jag hört.  :P

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Mats Eden

jerry

Asarums nya bibliotek skall få besök den 2 a maj för övertalning
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif