Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Photobucket och jag...

Startat av nielsen.filip, 6 augusti 2017 kl. 22:56:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

nielsen.filip

...kommer visst inte överens längre.   :evil:
Vad göra? Ska vi gå skilda vägar? Vad händer med mina AAR:er. Måste jag byta tjänst och uppdatera alla mina länkar.   :cry:
Någon som vet? Någon som kan hjälpa mig? :?


Klas Malmström

Jag har samma problem. Photobucket har tydligen ändrat sina regler för "standard" konton och numera kan man inte länka till ett sådant och visa bilder på andra platser.

Enda sättet att fortsätta använda Photobucket är att betala för en annan typ av konto.

https://www.theverge.com/2017/7/4/15919224/photobucket-broken-images-amazon-ebay-etsy-paid-update
Klas Malmström
Linköping

Hannes



sfclinken

Märkligt att jag kan? Eller de har bara missat mig?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Klas Malmström

Citat från: sfclinken skrivet  8 augusti 2017 kl. 01:13:40
Märkligt att jag kan? Eller de har bara missat mig?
Jag kunde också ett tag efter ändringen (inte nu längre) - så det är möjligt att dom "stänger av" funktionen efter hand. Jag fick ett mail om det, dom kanske inte vill skicka ut mail till alla användarna samtidigt.
Klas Malmström
Linköping

Strv102r

Citat från: nielsen.filip skrivet  6 augusti 2017 kl. 22:56:34
...kommer visst inte överens längre.   :evil:
Vad göra? Ska vi gå skilda vägar? Vad händer med mina AAR:er. Måste jag byta tjänst och uppdatera alla mina länkar.   :cry:
Någon som vet? Någon som kan hjälpa mig? :?



Att byta tjänst och uppdatera mina länkar i mina inte helt få replays är helt inaktuellt. Att betala är ännu mer inaktuellt. Jag har ju tre konton för alla bilder och 12000 tänker jag inte betala per år för att gamla replays ska ha bilder. Men för all del, finns det intresse av att skramla ihop det så lovar jag att inte köpa rökheroin för pengarna istället. I väntan på en annan lösning nyttjar jag Facebook sidan.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

sfclinken

Citat från: Klas Malmström skrivet  8 augusti 2017 kl. 11:05:54
Jag kunde också ett tag efter ändringen (inte nu längre) - så det är möjligt att dom "stänger av" funktionen efter hand. Jag fick ett mail om det, dom kanske inte vill skicka ut mail till alla användarna samtidigt.


Attans.....kanske ska leta alternativ då alltså.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

postimage.org har jag testat nu.. Verkar bra....Det är mitt tips. :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

Citat från: sfclinken skrivet  8 augusti 2017 kl. 15:40:20
postimage.org har jag testat nu.. Verkar bra....Det är mitt tips. :up:

Har nu testat detta lite mer. Inget reklamspam. Enkelt. Kanske för bra för att vara sant...vad har jag missat  :P
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

nielsen.filip

Jag tog mig rejält med vatten över huvudet och gav mig iväg på totalt okänd mark.  :oops:
Eller som putin hade sagt: "Den som är dömd att skjutas kommer inte drunkna."

Skaffade mig en web server (S3) via amazon. Det här är definitivt över min kompetensnivå och antagligen en rejäl overkill för vad jag vill göra (dela krigsspelsbilder på forum). Kosta pengar kommer det säkert att göra också. Tanken är att börja med en ny AAR och se hur mycket bandbredd etc som detta drar. Blir utfallet bra kommer jag ladda upp gamla bilder och uppdatera mina tidigare AAR:er. I vilket fall så håller jag alla intresserade uppdaterade!

Ny AAR: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4336.0

Scipio

Ingen som använder Dropbox för ändamålet?

Smidigt också att telefonen automatiskt laddar upp nytagna bilder till ens konto automatiskt när den får kontakt med Wifi.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

nielsen.filip

Citat från: Scipio skrivet 24 augusti 2017 kl. 15:15:46
Ingen som använder Dropbox för ändamålet?

Smidigt också att telefonen automatiskt laddar upp nytagna bilder till ens konto automatiskt när den får kontakt med Wifi.

Stöder de verkligen "3rd party hosting"? Jag fattade det som att de fungerade nu men kan försvinna närsomhelst.

Scipio

Citat från: nielsen.filip skrivet 27 augusti 2017 kl. 22:23:27
Citat från: Scipio skrivet 24 augusti 2017 kl. 15:15:46
Ingen som använder Dropbox för ändamålet?

Smidigt också att telefonen automatiskt laddar upp nytagna bilder till ens konto automatiskt när den får kontakt med Wifi.

Stöder de verkligen "3rd party hosting"? Jag fattade det som att de fungerade nu men kan försvinna närsomhelst.
Ja det är möjligt att dom inte gör längre. Jag betalar för ett DB-konto, 1TB data som alltid är tillgängligt är rätt användbart i övrigt.

Jag har dock hört att "Google Foto" ska kunna användas och gjorde en snabb test och det verkar fungera bra och jag betalar inget till dom ivf.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

nielsen.filip

Citat från: Scipio skrivet 28 augusti 2017 kl. 09:37:57
Citat från: nielsen.filip skrivet 27 augusti 2017 kl. 22:23:27
Citat från: Scipio skrivet 24 augusti 2017 kl. 15:15:46
Ingen som använder Dropbox för ändamålet?

Smidigt också att telefonen automatiskt laddar upp nytagna bilder till ens konto automatiskt när den får kontakt med Wifi.

Stöder de verkligen "3rd party hosting"? Jag fattade det som att de fungerade nu men kan försvinna närsomhelst.
Ja det är möjligt att dom inte gör längre. Jag betalar för ett DB-konto, 1TB data som alltid är tillgängligt är rätt användbart i övrigt.

Jag har dock hört att "Google Foto" ska kunna användas och gjorde en snabb test och det verkar fungera bra och jag betalar inget till dom ivf.

Testade också "Google Foto" och fick det och fungera. Tror dock samma sak gäller där (dvs att det egentligen inte stöds).

(jag försöker desperat motivera min lösning  :))